Nyrkkeilyliiton päävalmentaja Jarkko Pitkäsen mukaan Suomen ensimmäinen lajin olympiamitali 24:een vuoteen nosti esille ymmärrettävästi suuria tunteita. Pitkäsenkin mukaan Mira Potkosen menestys on monen asian summa ja taipaleesta palkintokorokkeelle Riossa on suomalaisella nyrkkeilyllä paljon opittavaa.
Vuodesta 2008 lähtien Mira Potkosen valmentajana toiminut Maarit Teuronen analysoi tovi välierätappion jälkeen Rion nyrkkeilyareenan käytävillä tapahtunutta, mutta katsoi jo samalla eteenpäin.
Suomen ensimmäisen Rion olympialaisten mitalin väriksi varmistui keskiviikkona pronssi. Nyrkkeilijä Mira Potkonen koki välierätappion Kiinan Junhua Yinille kaikin tuomariäänin alle 60 kg sarjassa.
Kiinan Junhua Yin eteni Rion olympialaisten 60 kiloisten sarjassa loppuotteluun. Yin kukisti välieräottelussa Mira Potkosen kaikin tuomariäänin 3-0.
Suomen Nyrkkeilyliiton syysliittokokouksen 2016 aika ja paikka ovat vielä auki, mutta muistutamme että Suomen Nyrkkeilyliiton toimintasääntöjen 10§ mukaisesti pyydämme jäsenseuroja lähettämään syysliittokokoukseen tarkoitetut esitykset, myös henkilövalintoja koskevat, liittojohtokunnalle 31.8.2016 mennessä.
Olympiamitalisti Mira Potkosen valmentaja Maarit Teuronen myöntää yhden voimasanan päässeen karkaamaan, kun pääsi halaamaan suojattiaan maanantaisen voitto-ottelun jälkeen.
Nyrkkeilijä Mira Potkonen varmisti maanantaina Suomelle Rion olympialaisten ensimmäisen mitalin voitettuaan -60 kg sarjan puolivälierässä hallitsevan olympiavoittajan Irlannin Katie Taylorin hajaäänin 2-1 (39-37, 37-39, 38*-38).
Suomalaisnyrkkeilijä Mira Potkonen varmisti mitalisijan Rion olympialaisten 60 kiloisten sarjassa kukistamalla hallitsevan olympiavoittajan Katie Taylorin hajaäänituomiolla 2-1.
Mira Potkosen suomalaisen olympiahistorian tekeminen jatkuu maanantaina. Tällä kertaa 35-vuotias nyrkkeilijä hakee jo olympiamitalia, sillä voitto Irlannin Katie Taylorista toisi sellaisen varmuudella.
Suomalaisnyrkkeilijä Mira Potkonen iski kahdeksan parhaan joukkoon Rion olympialaisten 60 kilon sarjassa. Potkonen kukisti avausottelussaan Lontoon olympiapronssimitalisti Adriana Araujon hajaäänituomiolla.