Waasa Boxing Club

Waasa Boxing Clubissa menestytään Vonkaleen opein

Mistä kaikki alkoi?

- Vaasa on nyrkkeilykaupunki, jolla on todella pitkät perinteet. Edelleen olemassa oleva Vaasan Nyrkkeilyklubi on perustettu 1920-luvun lopulla ja on samalla Suomen vanhimpia nyrkkeilyseuroja. VTN taas oli merkittävä menestyjä 50 - ja 70-luvuilla.

Mistä hyvä henki kumpuaa?

- Vaasassa on siksi mukava olla lajin parissa, kun arvostus lajia kohtaan on suurta. Seurassa taas vallitsee hyvä henki, seuralaiset ovat hyvin saman henkisiä ja yhteistyö on helppoa. Puheenjohtaja Vonkale taas elää ja hengittää lajille ja yrittää parhaansa mukaan tuoda omaa asennettaan päivittäiseen seuratoimintaan.

Minkälaisella porukalla seuran toimintaa ylläpidetään?

- PJ Petro Koskimies VPJ Kari-Matti Hepomäki, Siht. Maarit Viik, rahastonhoitaja Maarit Rantala, jäsenet Timo Lehmusvirpi, Anna Tyni. kuntonyrkkeily : Malla Sumuranta, Anna Tyni

Miten huomioitte aktiivit, jotka pyörittävät toimintaa?

Seuran aktiivit on vapautettu jäsenmaksuista. Vuosikokous palkitsee seura-aktiiveja ja nyrkkeilijöitä aina kulloinkin sopivaksi katsomalla tavalla. Stipendit, lahjakortit, pokaalit yms. Seura palkitsee myös muinakin aikoina eri tavalla aktiivejaan. Esim. tämän kesän jalkapallon nuorten EM-kilpailuihin Vaasassa ja Seinäjoella seura osti 60 lippua Suomen otteluihin ja loppuotteluun. Liput jaetaan seuralaisten kesken.

Saako tulla kylään?

- Meille on helppo tulla, ovet ovat aina kaikille jotka haluavat tulla tutustumaan seuran toimintaan tai harjoittelemaan kanssamme. Rohkeasti vaan yhteyttä ja tervetuloa!!!

Haastateltavana oli Petro Koskimies.

WBC:n kilparyhmä
Seuran kotisali