Koulutukset

Suomen Nyrkkeilyliiton valiokunnat järjestävät koulutuksia ensisijaisesti yhteistyössä jäsenseurojen kanssa. Jos teidän seuralla on halua ja tarvetta koulutuksille, niin ottakaa yhteyttä Nyrkkeilyliiton toimistoon info@finbox.fi tai SNL valiokuntien puheenjohtajiin.

Suomisport- ja Tähtiseura-koulutuksien ajan kohdat löydät Suomisportin kotisivuilta >> siirry Suomisportiin.

Suomen Nyrkkeilyliitto uudisti koulutusstrategiansa vuonna 2020 ja se on otettu käyttöön vaiheittain. Liiton tavoitteena on tarjota koulutusta lasten-, nuorten- ja aikuisten valmentajille eri koulutustasoilla. Tarjoamme VOK1 tason verkkokoulutuksia kaksi kertaa vuodessa. Tämän lisäksi vuonna 2024 koulutuksiin lisättiin KNOK (kuntonyrkkeilyn ohjaaja koulutus 20h), joka jatkossakin on osa suomalaista valmentaja- ja ohjaajakoulutusjärjestelmää eli VOK -koulutusta.

Kuntonyrkkeilyn ohjaajakoulutus

Kuntonyrkkeilyn 1.tason koulutus on kokonaisuudessaan 50 h. Se koostuu yleisosasta ja lajiosasta. Yleisosat toteutetaan verkkokurssina yhteistyössä Suomen Urheiluopiston kanssa. Lajiosan järjestää Suomen Nyrkkeilyliitto ja se toteutetaan la-su koulutuksena.

Yleisosien verkkokoulutus sisältää seuraavat VOK1-tason moduulit:

• Harjoittelun suunnittelu 1
  • Oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa
  • Psyykkiset ominaisuudet harjoittelussa
  • Suoritustunne
  • Taitoharjoittelu
  • Tunne- ja vuorovaikutustaidot valmennuksessa
  • Fyysinen harjoittelu

Lajiosa sisältää seuraavat osa-alueet:

• kuntonyrkkeilyn perustekniikat
  • perustekniikoiden opettaminen
  • ohjaajana toimiminen
  • kuntonyrkkeilytunnin suunnittelu
  • harjoitusvarusteet

Koulutuskutsut ja  ilmoittautuminen

Tulevista koulutuksista ilmoitetaan kotisivujemme Tapahtumakalenterissa. Kuntonyrkkeilyn 1.tason koulutukseen ilmoittaudutaan Suomisportin kautta. Ilmoittautumisen jälkeen saat sähköpostiisi koulutusvahvistuksen, missä on kuvattu koulutuksen prosessi. Siinä on samalla ohjeet yleisosien suorittamiseen verkkoympäristössä. Lisäksi saat lajiosan ohjelman ja/tai päivämäärät.

Yleisosien toteutus tehdään itsenäisesti omaan tahtiin 3kk aikana seuraavanlaisen prosessin mukaisesti:

• Aloituswebinaari 1h
  • Verkko-opiskelu (sis. harjoittelun suunnittelu, oppiminen ja opettaminen harjoitustilanteessa, taitoharjoittelu ja fyysinen harjoittelu)
  • Ensimmäisen verkkojakson koontiwebinaari 1,5h
  • Verkko opiskelu (sis. psyykkiset ominaisuudet harjoittelussa, suoritustunne, tunne- ja vuorovaikutustaidot valmennuksessa

Kevään 2024 koulutukset

Kaikki koulutukset ilmoittautumislinkkeineen löytyvät liiton tapahtumakalenterista: www.nyrkkeilyliitto.com/tapahtumat

Valitse itsellesi sopivin ja tule mukaan oppimaan uutta tai verestämään muistia.

Vilperi 3.3.2024, TuUL Nyrkkeily, Raunistulantie 15 (Liikuntakeskus Alfa), Turku. Ohjaaja: Nina Petander

Diplomikurssi, 16.-17.3.2024, Boxing Club Nokia Ry, Nuijamiestentie 9, Nokia. Ohjaaja: Lassi Halme

KNOK 23.3.2024, Nyrkkeilyakatemia Järvenpää (Vanha yhdystie 2), Ohjaaja: Lassi Halme

KNOK 6.4.2024, Boxing Jyväskylä, Pohjanlahdentie 12, Jyväskylä. Ohjaaja: Lassi Halme