Puhtaasti paras

Puhtaasti paras on verkkokoulutus, jonka avulla varmistat tietosi antidopingasioista. Koulutuksen sisältö perustuu Maailman antidopingsäännöstöön, joka tuli voimaan 1.1.2021.

Mikäli olet suorittanut kurssin ennen uusia sääntöjä, tulee sinun suorittaa koulutus uudelleen. Huomaa myös, että suoritus on voimassa kaksi vuotta, jonka jälkeen se tulee suorittaa uudelleen.

Liitto edellyttää hallituksen ja valiokuntien jäseniltä, työntekijöiltään, tukiurheilijoiltaan sekä yleisen sarjan että A- ja B-junioreiden SM-kilpailuihin osallistuvilta Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen suorituksen voimassaoloa. Lisäksi annamme vahvan suosituksen, että myös seurojen työntekijät, ohjaajat yms. suorittaisivat kurssin.

KOULUTUKSEN SISÄLTÖ

Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen sisältö on jaettu aihealueisiin:

• Antidopingsäännöstöt
  • Dopingrikkomukset
  • Dopingin seuraukset
  • Kielletyt aineet ja menetelmät
  • Erivapaudet
  • Ravintolisät
  • Dopingvalvonta
  • Puhtaan urheilun periaatteet ja arvot.

Koulutuksen suorittamiseen kuluu noin 35 minuuttia. Koulutusta ei tarvitse suorittaa kerralla, koska suoritukset tallentuvat ohjelmaan. Kurssin suorittamiseksi tulee loppukoe tehdä hyväksytysti. Hyväksytyn suorituksen päätteeksi saa diplomin, jonka avulla voi osoittaa suorittaneensa koulutuksen.

Verkkokoulutuksen voi tehdä myös mobiililaitteilla.

Lähde: suek.fi

Siirry tästä Puhtaasti Paras -verkkokoulutukseen.