Lisenssit ja vakuutukset

Suomen Nyrkkeilyliiton lisenssit ja vakuutukset vuodelle 2024 ovat hankittavissa osoitteessa www.suomisport.fi

Lisenssi on pakollinen kaikille nyrkkeilyn harrastajille. Lisenssivakuutuskausi on 1.1.-31.12.2024.

Lisenssit

• kilpailulisenssi (40€) on kilpanyrkkeilijöille
  • harrastelisenssi (11€) on nyrkkeilyn harrastajille, jotka eivät kilpaile
  • toimitsijalisenssi (15€) on tuomareille, valmentajille ja kulma-avustajille
  • Syyskauden kilpailulisenssi (1.10-31.12) 25€

* Kilpailulisenssi oikeuttaa myös toimimaan kilpailuissa valmentajana/kulma-avustajana ja/tai tuomarina

Vakuutukset

• Olympianyrkkeilyvakuutus on kilpanyrkkeilijöille ja niille harrastajille, jotka sparraavat / tekevät muita nyrkkeilyharjoitteita jossa tulee kontaktia. Kilpanyrkeilijöille olympianyrkkeilyvakuutus on pakollinen, mutta sen voi kilpailuttaa. Jos vakuutuksen ottaa muualta, niin kilpailupaikoilla on oltava mukana todistus kilpanyrkkeilyn kattavasta vakuutuksesta.
  • Kuntonyrkkeilyvakuutus on harrastajille, joiden harjoittelu ei sisällä sparria tms. kontaktiharjoitteita.
  • Kuntonyrkkeilyvakuutus ei ole pakollinen liiton puolelta, mutta seurat voivat vaatia sitä osana vastuullista seuratoimintaa.
  • Harraste- ja toimitsijalisenssin hankkineet voivat hankkia kuntonyrkkeily- tai olympianyrkkeilyvakuutuksen. Olympianyrkkeilyvakuutusta suositellaan kaikille joiden harjoittelu sisältää sparria tms. kontaktiharjoittelua.

Hinnat (vakuutukset ostettavissa 1.1.2024 alk.)

Olympianyrkkeilyvakuutus (synt. 2005 tai aiemmin): 269 €
Nuorten olympianyrkkeilyvakuutus 1 (synt. 2006-2011): 94 €
Nuorten olympianyrkkeilyvakuutus 2 (synt. 2012 tai myöh.): 90 €
Kuntonyrkkeilyvakuutus (synt. 2005 tai aiemmin): 32 €
Nuorten kuntonyrkkeilyvakuutus (synt. 2006 tai myöh.): 24 €

Sporttiturvavakuutus 7vrk ( myynnissä 1.10-31.12) 60€                         Sporttiturvavakuutus 7vrk alle 18.v (myynnissä 1.10-31.12) 25€

Katso tiedot lisenssivakuutuksista, lue vakuutusehdot ja valitse itsellsi sopiva lisenssivakuutus!

Lisenssin ja vakuutuksen hankkiminen

Tarvittavat tiedot lisenssiä varten tulee täyttää SuomiSportiin

Palvelussa ostettava lisenssi ja vakuutus maksetaan aina samassa yhteydessä. Joten lisenssiä ja vakuutusta ostaessasi varaa pankkitunnisteet tai luottokortti lähellesi.

Alaikäisen huoltajan tulee tehdä profiili Suomisportiin ja luoda sitä kautta lapsen profiili, jotta jäsenmaksun voi ostaa lapselle. Profiilin luomiseen menee vain muutamia minuutteja.

Lisenssi on heti voimassa ja vakuutus alkaa maksupäivänä kello 24.00 (1.1.2024 alkaen).

Lisenssin hankkiminen sujuu helposti ilman ohjetta, johon voit kuitenkin tutustua täältä >> siirry ohjeeseen.

Ongelmatilanteessa ota yhteys: info@finbox.fi

Uutena vakuutuksenottajana Sinun on hyvä ensin tutustua oheiseen tuoteselosteeseen ja valita tämän jälkeen itsellesi tarkoituksenmukaisin lisenssivaihtoehto. Vakuutuksissa noudatetaan urheiluvakuutuksen L1505 vakuutusehtoja.

Seurakäyttäjät

Suomisport-palvelussa on mahdollista useamman lisenssin/lisenssivakuutuksen hankkiminen yhdellä kertaa.

Tuplaturva

OP Vakuutus Oy ja Suomen Olympiakomitea ry ovat allekirjoittaneet sopimuksen liikunnan toiminnanvastuusta sekä vapaaehtoistyön tapaturmavakuutuksesta. Vakuutettuina ovat mukaan liittyneet lajiliitot (mm. Nyrkkeilyliitto), liittojen piirit, alueet ja jäsenseurat.

Vuoden 2018 sääntöuudistuksen myötä, kaikilla jäsenseurojen harrastajilla tulee olla voimassa oleva lisenssi (harraste-, kilpailu-, tai toimitsijalisenssi). Muutoksen myötä SNL pystyy todentamaan liiton toiminnassa mukana olevat urheilijat, harrastajat ja kilpailuiden toimitsijat. Opetus- ja kulttuuriministeriö edellyttää urheilujärjestöiltä todennettua tietoa lajin harrastajamääristä. Liiton tavoitteena saada lisää harrastajia lajin pariin sekä tehostaa harrastajien lisenssin hankintaa.