Vastuullisuus

Suomen Nyrkkeilyliitto on sitoutunut urheiluyhteisön yhteiseen vastuullisuusohjelmaan, jonka pohjana ovat Reilu Peli ja urheiluyhteisön eettiset periaatteet (Olympiakomitea 2021).

Periaatteet sitovat kaikkia lajin parissa toimivia henkilöitä ja kaikkea Liitan alaista toimintaa noudattamaan voimassa olevia dopingsääntöjä, eettisiä periaatteita, voimassa olevaa lainsäädäntöä, SUEK:n sääntöjä sekä Suomen Nyrkkeilyliiton ja kansainvälisen lajiliiton toimintaja kilpailusääntöjä.

Yhteistyöllä vahvempaa vastuullisuutta

Nyrkkeilyliitto, Pääkaupunkiseudun urheiluakatemia Urhea ja Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia solmivat 5.2.2021 sopimuksen, jossa kaikki osapuolet pyrkivät yhteisin toimin rakentamaan hyvän elämän edellytyksiä ja vastuullisuutta. Osapuolet etsivät mahdollisuuksia tehdä yhteistyötä seuraavissa asioissa:

• hyvän hallintotavan mukaiset käytännöt
  • turvallinen toimintaympäristö
  • yhdenvertaisuus ja tasa-arvo
  • ympäristö ja ilmasto
  • antidoping ja kilpailumanipulaation torjunta
  • kansainväliset suhteet ja monikulttuurisuus
  • globaali koulutus ja elinikäinen oppiminen
  • sosiaalinen työllistäminen ja yhteiskuntavastuu.

Nyrkkeilyliitto hakee uusia kumppaneita, joiden kanssa vastuullista toimintaa voidaan yhdessä kehittää.

Nyrkkeilyliiton vastuullisuusohjelma. Tutustu >>

Kamppailulajien yhdenvertaisuussuunnitelma 2024-2025. Tutustu >>

Haluamme varmistaa nyrkkeilyyn ilmapiirin, jossa kukaan ei tunne itseään ja oloaan uhatuksi. Tutustu Lupa välittää, lupa puuttua -ohjeeseen >>

Toimintaohje häirintätapauksen ennaltaehkäisemiseksi ja käsittelyyn. Tutustu >>

Seurojen yhdenvertaisuuskyselyn nyrkkeilykooste (2022). Tutustu >>

Nyrkkeilyliiton hallitus vastaa liiton vastuullisuusohjelmasta. Vuosittaiset tavoitteet ja toimenpiteet kirjataan toimintasuunnitelmaan, ja niistä raportoidaan vuosikertomuksessa.