Tuusulan Nyrkkeilyseura

TuusNy

TuusNy juhlii 10-vuotissynttäriä

Tuusulan ensimmäinen nyrkkeilyseura, tuttavallisesti TuusNy, juhlii tänä vuonna 10-vuotisjuhlaansa. Vuosien varrella seurasta on kasvanut aktiivinen kuntalainen, joka ohjaa niin koululaisia kuin kilpailijoitakin liikunnan pariin.

Teillä tuntuu olevan täällä aina hulinaa ja huisketta - paljonko TuusNy:ssä on jäseniä?

- Jäseniä on vajaa 200, eli ihan kelpo määrä tämän kokoisesta kunnasta. Kilpalilijoita meillä on tällä hetkellä 13, osa tulevaisuuden lupauksia, osa kilpailee jo nyt.

Teette aktiivista tiedottamista toiminnastanne. Paljon osallistujia ja aina kaikilla hyvä fiilis. Mistä tuo fiilis kumpuaa?

Meillä treenataan aina ihan tosissaan. Jokainen tietää tänne tullessaan, että vaikka syke on korkealla, ei kaikkea tarvitse ottaa niin vakavasti. Meille on tärkeää, että sydän, keho ja mieli voivat hyvin. Siksi pidämme huolta rennosta ja huumorinpitoisesta ilmapiiristä.

Ison salin ja suuren jäsenmäärän liikuttamiseen tarvitaan väkeä. Ketkä toimintaa pyörittävät?

Hallintoa pyörittää hallitus ja liikunnallista toimintaa parinkymmenen vapaaehtoisen valmentaja-ohjaajan joukko. Talkoisiin riittää aina väkeä, mikä on aivan upea asia.

Miten aktiiveja huomioidaan talkootyöstään?

- Järjestämme yhteisiä rentoja aktiiviteetteja, juhlimme yhdessä seuran toimintaa ja palkitsemme hienoista teoista.

Teette paljon yhteistyötä paikallisten koulujen kanssa, minkälaista toimintaa teillä on junioreille?

Meillä on nuorten nyrkkeilykoulu sekä nyrkkeilyn jatkoryhmä, jotka on tarkoitettu 10-16-vuotiaille. Tulevat kilpailijat osallistuvat myös kilparyhmän harjoituksiin. On tärkeää, että juniorit pääsevät mukaan näkemään minkälaista se kilpatreenaaminen on. Se vahvistaa joukkuehenkeä, vaikka laji on kova yksilölaji.

Jos sattuu liikkumaan Tuusulassa, saako tulla salivierailulle?

- Aina saa tulla kylään! Yhteyttä voi ottaa Korpeauksen Kirsiin! Salimme sijaitsee Hyrylän vanhalla varuskunta-alueella, joka on jo alueena vierailun arvoinen paikka.

Juhlahumun keskeltä kysymyksiin vastail seuran puheenjohtaja Kirsi Korpeaus

Tuusulan Nyrkkeilyseura ry