Lahden Kalevan Kalle Kallioinen avasi MM urakkaansa voitolla Puolan Damian Wygledaczista 2-1. Voitollaan Kallioinen iski paikan 32 parhaan nyrkkeilijän joukkoon.
Muhammad Abdilrasoon voitti avausottelussaan Bosnia-Hercegovinalaisen Haris Mesanovichin tuomariäänin 3-0 Sofiassa käytävissä A-junioreiden MM-kilpailuissa. Hän eteni näin 32 parhaan joukkoon.
Suomi osallistuu A-junioreiden, alle 19-vuotiaiden MM-kilpailuihin, kahden nyrkkeilijän voimin. Kilpailut käydään 11.-25.4. Sofiassa, Bulgariassa. Suomen joukkueen nyrkkeilijät ovat -64 kg Muhammad Abdilrasoon ja -75 kg Kalle Kallioinen. Valmentajana toimii Askar Sarsenbayev, jonka johdolla joukkue matkusti Sofiaan 11.4.
Ilmoittaudu mukaan!
Kansainvälinen GeeBee-turnaus striimataan kokonaisuudessaan suorana SportTV:llä.
Kansainvälisen nyrkkeilyliiton (AIBA) tänä iltana lähettämän tiedotteen mukaan Norjan nyrkkeilyliitto (Norges Bokseforbund) on suljettu pois kaikesta kansainvälisestä nyrkkeilystä. Tämä tarkoittaa että tulevan viikonlopun nyrkkeilyn PM-kilpailut Oslossa on peruttu.
Suomesta Danas Pozniakin muistoturnaukseen osallistuivat A-junioreiden MM-kilpailuihin valmistautuvat -64 kg Muhammad Abdilrasoon ja -75 kg Kalle Kallioinen. Nuoret iskijät osoittivat iskukykynsä etenemällä turnauksessa puolivälierä- ja välierävaiheeseen.
Päävalmentajan tehtävänä on valmennuksen linjauksen ja liiton valmennusjärjestelmän suunnittelu, sisältäen toimenpiteet valmennuskeskuksen ja urheiluakatemioiden organisoimiseksi. Päävalmentaja johtaa, suunnittelee ja arvioi Nyrkkeilyliiton valmennusyksikön toiminnan. Hän toimii maajoukkueen valmentajatiimin esimiehenä. Tehtäviin kuuluu myös kansainvälisten suhteiden ylläpito.
Pohjoismaiden mestaruusnyrkkeilyt isketään 29.–30.3.2014 Oslossa, Norjassa. Suomesta kilpailuihin osallistuu yhdeksän nyrkkeilijän joukkue, joka koostuu viidestä naisnyrkkeilijästä ja neljästä A-juniorista.