Suomen Nyrkkeilyliitto palkitsi vuoden 2017 parhaimpia urheilijoitaan sekä ansioituneita toimitsijoitaan Helsingissä järjestetyssä tilaisuudessa.
Liiton toimistosihteeri Miika Forsström on hyvin ansaitulla talvilomalla 19.-23.2.2018. Toimisto palvelee normaalisti taas 26.2. lähtien.
Suomen maajoukkuenyrkkeilijät valmistautuvat GeeBee Turnaukseen Helsingin Tarmon salilla ja Ruskeasuon Liikuntahallissa 2.-3. maaliskuuta 2018. Harjoituksiin on kutsuttu nyrkkeilijöitä sarjoihin 56-81 ja +91 kg.
Mira Potkonen oli iskussa heti vuoden ensimmäisessä turnauksessaan. Mira saalisti India Open turnauksesta kultaa sekä maukkaan päänahan, kukistaessaan finaaliottelussa Intian Sarita Devi Laishramin. Finaalivastus oli tutumpi Potkosen valmentajalle, Maarit Teuroselle, sillä hän hävisi Laishramille vuoden 2006 MM-kilpailuissa, jotka käytiin myös Intiassa. Miran voiton myötä on kalavelat maksettu Intiaan yli 10 vuoden jälkeen.
Kansainvälisen nyrkkeilyliiton ylimääräinen kongressi järjestettiin viikonloppuna Dubaissa. Uusiksi jäsenmaiksi hyväksyttiin Etelä-Sudan ja Palau. Kongressissa käsiteltiin mm. AIBA:n taloudellista ja hallinnollista tilannetta sekä käytiin läpi lajin tulevaisuuden näkymiä.
Maanantai 29.1.2018 alkaen liiton toimisto palvelee osoitteessa Valimotie 10 Helsingin Pitäjänmäellä. Tervetuloa!
Suomen naisista Mira Potkonen ja Satu Lehtonen lähtevät tärkeän vuoden ensimmäiseen turnaukseensa Intiaan. Tämän vuoden aikana järjestetään naisten EM- ja MM-kilpailut, joista ensin mainittu toimii karsintakilpailuna MM-kilpailuihin. Naiset aloittavat valmistautumisen EM-kilpailuihin Intiassa 27.1.-2.2. järjestettävässä India Open turnauksessa, joka tarjoaa myös arvokasta kokemusta tulevia MM-kilpailuita silmällä pitäen.
Marko Laine (52) on koulutukseltaan elintarviketieteiden maisteri ja hänellä on vankka kokemus johtotehtävistä yksityisellä sektorilla. Laine on ollut porvoolaisen nyrkkeilyseuran hallituksessa vuodesta 2011, viimeiset kaksi vuotta puheenjohtajana. Kilpaurheilutaustaa hänellä on karatesta, ja nykyisin vapaa-aika kuluu perheen, kuntonyrkkeilyn ja koripallon parissa.
Saksassa oteltava nyrkkeilyn Bundesliiga käynnistyy tammikuun 13. päivänä. Tänä vuonna Bundesliigassa nähdään kaksi suomalaista kun Arslan Khataev ja Krenar Aliu iskevät BC Traktorin joukkueessa. Bundesliigassa kilpailee yhdeksän joukkuetta, jonka riveissä iskevät Saksan parhaimmisto sekä muiden maiden maajoukkuenyrkkeilijöitä.
Suomen Nyrkkeilyliiton lisenssit ja vakuutukset vuodelle 2018 ovat hankittavissa osoitteessa www.suomisport.fi. Lisenssi on pakollinen kaikille nyrkkeilyn harrastajille. Lisenssivakuutuskausi on 1.1.-31.12.2018.