Suomen Nyrkkeilyliitto järjestää syksyllä paljon pyydetyn 1. tason kouluttajakoulutuksen 23-25.10 Varalassa sekä 6-8.11.2020 Solvallassa
Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry on julkaissut tutkimuksen, jonka tarkoitus oli selvittää, ovatko urheilijat kokeneet tai havainneet seksuaalista tai sukupuoleen perustuvaa häirintää viimeisen viiden vuoden aikana urheilutoiminnassa. Nyrkkeilyliitto osallistui tutkimukseen yhtenä 48 lajiliitosta.
Liiton johtokunta päivitti suositusta kilpailutoimintaan. Tuomareiden suojavarusteiden hankinta on siirretty kilpailun järjestäjän vastuulle. Ohje kokonaisuudessaan oheisessa liitetiedostossa.
Nyrkkeilytuomarina ja seura-aktiivina Turun Jyryssä toiminut Henna Kiili on menehtynyt pitkäaikaisen sairauden jälkeen. Nyrkkeilyliitto ottaa osaa läheisten suruun.
Yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti kaikki ihmiset ovat tasavertaisia riippumatta heidän sukupuolestaan, iästään, etnisestä tai kansallisesta alkuperästään, kansalaisuudestaan, kielestään, uskonnostaan ja vakaumuksestaan, mielipiteestään, vammastaan, terveydentilastaan, seksuaalisesta suuntautumisestaan tai muusta henkilöön liittyvästä syystä. Aina yhdenvertaisuus ei kuitenkaan toteudu, vaan kynnys osallistua voi olla eri syistä liian korkea. Kamppailulajiliitot (Aikido-, Judo-, Karate-, Miekkailu- ja 5-ottelu-, Nyrkkeily-, Paini- ja Taekwondoliitto) ovat laatineet yhteisen yhdenvertaisuussuunnitelman parantaakseen kaikkien mahdollisuuksia harrastaa kamppailulajeja.
Nyrkkeilyliiton johtokunta on päättänyt kutsua koolle ylimääräisen liittokokouksen 10.10.2020 Helsinkiin. Asialistalla liiton toimintasääntöjen muutos. Tarkemmat tiedot ajankohdasta ja paikasta ilmoitetaan myöhemmin.
Suomen Nyrkkeilyliitto ry ja Espoon seudun koulutuskuntayhtymä Omnia ovat solmineet aiesopimuksen yhteistyöstä. Sopimuksen myötä osapuolet pyrkivät yhteisin toimin rakentamaan hyvän elämän edellytyksiä ja vastuullisuutta.
Nämä ohjeet koskevat harjoittelua seuroissa 11.8.2020 alkaen.
Antidopingtoiminnan tärkein tehtävä on vaikuttaa koulutuksen ja viestinnän avulla siihen, että kaikki urheilutoimijat asennoituvat kielteisesti dopingiin ja sen käyttöön sekä muuhun reilun pelin sääntöjä rikkovaan toimintaan. Kaikkien urheilun toimijoiden tulee yhdessä viedä puhtaan urheilun viestiä eteenpäin. Oman antidopingohjelman toteuttaminen on lajiliitoille ja urheiluopistoille luonteva tapa kantaa tätä vastuutaan ja osoittaa kannattavansa puhdasta urheilua, kertoo SUEKin edustaja tiistaina 21.7, vierailessaan Solvallassa A,- ja B junioreiden leirillä. SUEKin toimesta leirillä järjestettiin antidoping koulutus nuorille.
Suomen Nyrkkeilyliitto on mukana Valmentaa kuin nainen hankkeessa, jossa kannustetaan naisia valmentajiksi ja siten lisätään valmentajien määrää nyrkkeilyssä.