Suomen Nyrkkeilyliitto ry:n kevätliittokokous pidetään 13.4.2019 Helsingissä. Tarkemmat tiedot paikasta ja kellonajasta ilmoitetaan myöhemmin.
Aiheina mm. vuoden 2018 palkitut sekä uutisia harrastevaliokunnasta.
Urheiluministeri Sampo Terhon myöntämien urheilija-apurahojen tavoitteena on luoda taloudelliset edellytykset ammattimaiselle ja päätoimiselle valmentautumiselle. Apurahat myönnetään Veikkauksen tuotosta.
Suomen Nyrkkeilyliitto palkitsi perinteiseen tapaansa vuoden menestyneitä nyrkkeilijöitä sekä toimitsijoita. Vuoden 2018 tapahtumien ehdottomina valopilkkuina olivat Mira Potkosen sekä Elina Gustafssonin kultamitalit Euroopan mestaruuskisoista.
Nyrkkeilyn aikuisten Suomen mestaruuskilpailujen 2019 kilpailukutsu on julkaistu ja tietoon tuli kilpailujen merkittävä näkyvyyssopimus.
Tuplaturva sisältää liikunnan toiminnanvastuuvakuutuksen sekä vapaaehtoistyön tapaturmavakuutuksen. Vakuutettuina ovat mukaan liittyneet lajiliitot ja niiden piirit, alueet ja jäsenseurat. Vakuutuksen piirissä ovat myös liikunnan ja urheilun aluejärjestöt sekä Olympiakomitea.
Nyrkkeilyliiton kevään 2019 koulutuskalenteri on täsmentynyt. Kuntonyrkkeilyohjaajien perus- ja täydennyskurssi pidetään maaliskuun alussa Savate Club Konalan tiloissa Helsingissä ja Vilperi Box-koulutus 6. huhtikuuta Porissa.
Ohessa listaus vuoden 2019 kansainvälisistä nyrkkeilyturnauksista. Osa turnauksista on maajoukkueturnauksia ja osa seuraturnauksia.
Jos urheilija on otellut muissa kamppailulajeissa ja haluaa osallistua nyrkkeilyn Suomen mestaruuskilpailuihin 2019, niin hänelle tulee hakea kansainvälisen lajiliiton AIBA:n lupa tähän.
”Suomalainen Energiaosuuskunta, SEO, haluaa auttaa suomalaisia urheilijoita kohti tavoitteitaan. ENERGIAA-tiimiin valitaan eri urheilulajien lahjakkuuksia ympäri Suomen. Kaikki ENERGIAA-urheilijat jakavat SEO:n arvomaailman ja ovat valmiita tekemään kaikkensa menestyksensä eteen. Pieni ja pippurinen Suomi haluaa edelleen menestyä kansainvälisesti urheilukentillä. Se vaatii yrittäjähenkeä, paikallista voimaa ja kykyä uusiutua muuttuvan maailman vaatimusten mukaisesti. Sitä samaa tekee myös SEO – kotimainen, paikallinen, yrittäjävetoinen, uusiutuva.”