Miesten maailmanmestaruuskilpailut Belgrad, Serbia 22.10-7.11.2021 Miesten joukkue: Arslan Khataev (60 kg) Anton Embulaev (75 kg) Nikita Nystedt (80 kg) Valmentajat: Joni Turunen (NOV) Juha Riikonen Joukkue valmistautui kisoihin Italian Assisissa harjoitusleirillä 8.-17.10
Seuratuen hakuaika on tänä vuonna marraskuun ajan. Tarjoamme tukipalvelun kaikille seuratukea hakeville jäsenseuroille.
Kansalaistoiminnasta leikkaaminen merkitsee esimerkiksi lasten ja nuorten seuratoiminnasta leikkaamista. Kymmenet tuhannet lapset ja nuoret ovat koronakriisin aikana pudonneet liikuntaharrastuksista. Nyt tarvitaan enemmän harrastusmahdollisuuksia, ei vähempää.
Ohessa Suomen Nyrkkeilyliiton vuoden 2021 tulostiedote. Tiedotteen on koonut Timo Rannikko.
Nyrkkeilyliiton ylimääräinen liittokokous järjestettiin 2.10.2021 Helsingissä. Kokous hyväksyi hallituksen sääntömuutosesityksen, jossa kurinpitovalta vakavissa eettisissä asioissa annetaan urheiluyhteisön yhteiselle kurinpitolautakunnalle.
Osaavat ja innostuneet ohjaajat ja valmentajat ovat tärkeä osa seuratyötä. Webinaarissa tutustutaan Nyrkkeilyliiton koulutusjärjestelmään. Webinaarin avulla voi tehdä suunnitelman omasta kouluttautumisestaan tai luoda seuralle valmentajien polun, jotta osaamisen kehittyminen on säännöllistä ja systemaattista. Asiantuntija-alustuksen lisäksi webinaarissa keskustellaan pienryhmissä. Kouluttajana toimii Sanna Erdogan
Suomen Olympiakomitea ja kamppailulajit kannustavat ottamaan koronarokotteen. Hankkimalla rokotesuojan jokainen voi suojella omaa ja muiden terveyttä sekä samalla auttaa yhteiskuntaa ja urheilua/liikuntaa pysymään avattuna. Vastuu harjoitustoiminnasta on seuralla. Noudata oman sairaanhoitopiirisi ja kuntasi ohjeita ja suosituksia. Toimitaan vastuullisesti ja pidetään tauti kurissa.
Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry aloittaa tänä syksynä laajan tutkimusprojektin yhdessä lajiliittojen kanssa, jossa selvitetään urheilijoiden kokemuksia suomalaisessa urheilussa. Tutkimuksessa kartoitetaan urheilukulttuurimme hyviä ja vahvistavia malleja kuin myös urheilijoiden kokemaan epäasiallista kohtelua.
Suomen Nyrkkeilyliitto ry:n syysliittokokous järjestetään 20.11.2021 Helsingissä. Asialista, materiaalit sekä tarkemmat tiedot paikasta ja ajasta julkaistaan myöhemmin toimintasääntöjemme mukaisesti.
Nyrkkeilyliiton nuoristovaliokunta järjestää yhdessä Solvallan urheiluopiston kanssa yläkoululeirityksen. Yläkouluikäisten yläkoululeirillä koulunkäynti ja harjoittelu yhdistetään ja annetaan eväät parempaan arjen hallintaan myös leirien välisinä aikoina – tavoitteena on tarjota nuorille urheilijoille tukea kokonaisvaltaiseen urheilijaksi kasvamiseen.