Mentorointiryhmät käynnistyvät Turussa, Helsingissä ja Oulussa syyskuun alussa. Jokaiseen ryhmään on eri hakulomake ja haku päättyy elokuun lopulla. Katso alta suorat linkit lisätietosivulle, josta löydät myös hakulomakkeen.
Nyrkkeilyliitto järjestää syyskaudella koulutuksia alkuperäisen suunniteman mukaan. Koulutuksiin ilmoittautumiset ovat auki ja voit tutustua tarjontaan liiton sivuilla kohdassa koulutus
Monissa seuroissa toiminta pohjautuu vapaaehtoistoimintaan ja siitä syystä asioita hoitava henkilö saattaa muuttua joskus useastikkin lyhyen ajan sisällä. Haluamme muistuttaa kaikkia seuroja tarkistamaan ja päivittämään yhteystietonsa liiton verkkosuilla, jotta tidotteet sekä kutsut tavoittavat jokaisen seuran saumattomasti.
Kamppailulajit järjestävät yhdessä Olympiakomitean kanssa maksuttoman etäklinikan seuran valmennuslinjausten laatimiseen. Käytössä on valmennuslinjan kehittämisen uusi työkalu. Tavoitteena on tukea seurojen linjaustöiden vastuuhenkilöitä ja avata työkalua tarkemmin.
Liiton henkilöstön kesälomat löytyvät "Yhteystiedot" sivulta
Johtokunta päätti kokouksessaan 27.5.2020, että kilpailutoiminta voidaan käynnistää 1.6. alkaen. Kilpailujen ja leirien järjestäjän tulee noudattaa erityistä vastuullisuutta ja huolellisuutta soveltaessaan valtiovallan ja kamppailulajien yhteistä ohjeistusta koskien toimenpiteitä koronaepidemian aikana.
Suomen Nyrkkeilyliiton sääntömääräinen kevätliittokokous pidetään lauantaina 6.6.2020 klo 10:00 Sporttitalossa (Valimotie 10, 00380 Helsinki), 1. kerroksen kokoustila Soul 88. Valtakirjojen tarkastus alkaa klo. 9:30.
Koronavirusepidemian aikana urheilijoiden tulee noudattaa Suomen viranomaisten säädöksiä ja ohjeita (www.thl.fi). Tämän ohjeen tarkoitus on toimia apuvälineenä suunniteltaessa toimintaa huippu-urheilussa. Ohjeiden tavoitteena on myös auttaa urheilijaa ja urheilijan lähipiiriä pienentämään tartunnan riskiä sekä kantaa yhteiskunnallinen vastuu viruksen leviämisen estämiseksi. Yksilön vastuu on tavoitteen toteutumisessa ensisijaista, koska tärkeimmät tartunnan leviämistä vähentävät keinot ovat huolellinen hygienia sekä lähikontaktien välttäminen sairastuneiden ja terveiden välillä. Epidemian aikana tartuntojen jäljittäminen koronavirustestein on tärkeää. Nämä toimintaohjeet koskevat huippu-urheilijoiden lisäksi myös muita huippu-urheilun toimijoita, kuten valmentajia ja huoltajia. Eri lajit voivat tarkentaa ohjetta oman lajin erityispiirteiden huomioimiseksi.
Nyrkkeilijä Mira Potkonen sai odotetun päätöksen toukokuun 18. päivä, kun kansainvälinen olympiakomitea vahvisti suomalaisen osallistumisoikeuden Tokion olympialaisten karsintoihin. Potkosen, 39, uran piti kansainvälisen lajiliiton AIBA:n sääntöjen mukaisesti päättyä vuoden 2020 loppuun ja kaksinkertainen Euroopan mestari oli vahvistanut uransa kirkkaimman tavoitteen siintävän Tokion olympiakullassa kuluvan vuoden elokuussa.