Suomen urheilun eettinen keskus SUEK toteuttaa laajan selvityksen seksuaaliseen ja sukupuoleen perustuvasta häirinnästä suomalaisessa kilpaurheilussa yhteistyössä urheilun lajiliittojen kanssa. Tarkoituksena on tutkia, ilmeneekö kilpaurheilussa seksuaalista tai sukupuoleen perustuvaa häirintää ja kuinka yleisestä ilmiöstä on kyse. Selvityksen avulla luodaan entistä tehokkaampia keinoja ennaltaehkäisyyn ja puuttumiseen. Myös Nyrkkeilyliitto osallistuu selvitykseen, raportti selvityksestä valmistuu keväällä 2020.
Nyrkkeilyliiton toimisto viettää joulua 23-29.12 (vk 52), jolloin toimisto on suljettu. Olemme jälleen paikalla maanantaina 30.12. Toiminnanjohtaja Laine on lomalla 16.12.2019 - 1.1.2020.
Suomen Olympiakomitean Huippu-urheiluyksikkö on julkaissut kesälajien tukipäätökset vuodelle 2020. Nyrkkeilylle myönnettiin tukea 130 000 euroa. Kaikkiaan tehostamistukea jaettiin kesälajeille olympiadin viimeiseen vuoteen 3 970 940 euroa.
Nyrkkeilyliiton syysliittokokous pidettiin Tampereella 24.11.2019. Kokouksessa hyväksyttiin strategia vuosille 2020-2024, vahvistettiin toiminta- ja taloussuunnitelma vuodelle 2020 sekä valittiin johtokuntaan uusia jäseniä.
La-Su 16-17.11.2019 Helsingissä järjestettiin tuomariluokituksen korotuskurssi 2lk -> 1lk. Kaikki läpäisivät kurssin onnistuneesti. Kuvassa tuoreet 1lk tuomarit vasemmalta Risto Kopra - STB, Katja Kauremaa -  RSG, Sabriin Basim – TVS, Taina Vlasoff – LoNK, Kari Åman – OuTa, Risto Lindstedt – LoNK ja Mika Kaukola – LaKa. Näistä kehätuomariluokituksen saivat Kauremaa, Basim ja Åman. Lopuilla arvosteluluokitus.
Nyrkkeilyliitto järjestää sääntökoulutuksen ottelijoille ja valmentajille 30.11. klo 10 – 15 Varalan Urheiluopistolla. Myös tuomarit ovat tervetulleita osallistumaan koulutukseen. Kouluttajana toimii AIBA kolmen tähden tuomari Jarno Mustonen. Koulutuksen tarkoituksena on kerrata lajin sääntöjä sekä auttaa erityisesti ottelijoita ja valmentajia ymmärtämään paremmin arvosteluperusteita.
Toimintasuunnitelman mukaisesti liitto järjesti lokakuussa viestintäkyselyn. Sänköinen kysely lähetettiin kaikille lisenssinhaltijoille. Vastauksia tuli peräti 510 (13,2 %), suuret kiitokset kaikille vastanneille. Nyrkkeilyliiton viestintä sai yleisarvosanaksi 3,9 (asteikko 1 – 6).
Opetus- ja kulttuuriministeriön jakama seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen liikunta- ja urheiluseuratoiminnassa.
Suomen Nyrkkeilyliiton sääntömääräinen syysliittokokous pidetään sunnuntaina 24.11.2019 klo 11.00 alkaen Tampereella. Paikkana Tampereen stadion, luentotila (Ratinan rantatie 1, 33100 Tampere). Valtakirjojen tarkistus alkaa klo 10.00. Pyydämme huomioimaan, että valtakirjantarkastuksen päätyttyä niitä ei enää oteta vastaan.
Suomen Nyrkkeilyliitto hakee lajipäällikköä määräaikaiseen työsuhteeseen, joka alkaa 1.1.2020 tai sopimuksen mukaan. Lajipäällikkö työskentelee pääsääntöisesti pääkaupunkiseudulla. Työsuhteen kesto on 31.12.2020 saakka.