Syysliittokokous vahvisti toimintasuunnitelman ja talousarvion

27.11.2020

Toiminnanjohtaja Marko Laine kävi läpi liiton strategian

Nyrkkeilyliiton syysliittokokous vahvisti 22.11.2020 pitämässään kokouksessaan liittojohtokunnan esitykset vuoden 2021 toimintasuunnitelmaksi sekä talousarvioksi. Hyväksytyiksi tulivat myös muut sääntömääräiset sekä esityslistalla olleet päätösasiat.

Liittojohtokunnan, jota sääntömuutoksen vahvistuksen jälkeen kutsutaan hallitukseksi, toisena varapuheenjohtajana jatkaa Kirsi Korpaeus. Hallitukseen erovuoroisten tilalle valittiin Aki Jänkä sekä Miika Forsström, lisäksi Tony Torvinen valittiin uudelle kaksivuotiskaudelle.

Vuoden 2021 toimintasuunnitelma tukee toimillaan Liiton hyväksyttyä strategiaa. Toiminnanjohtaja Marko Laine kävi esittelyssään läpi asetettuja strategisia tavoitteita sekä tilannetta, jota koronapandemian takia on osittain tarkennettu. Huomioitavaa on, ettei lisenssien määrä oli pandemian takia juurikaan pudonnut. Seuroja kannustetaan hakemaan toiminnalleen Tähtimerkkejä. Hakuprosessista kannattaa kysellä nyrkkeilyn Tähtiseuroilta.

Puhtaasti paras -haaste jatkuu yhä. Kurssin sisältö päivittyy ensi vuoden aikana ja koulutuksen jo suorittaneille on luvassa päivityskurssi tiedon ylläpitämiseksi. Liitto kannustaa nuoria urheilijoita harkitsemaan kaksoisuraa, joka auttaisi yhdistämään tavoitteellisen urheilun sekä opiskelun- tai muun työuran. Lisätietoja voi kysyä lajipäälliköltä.

AIBAN KOHTALO YHÄ AVOIN

Kokouksen jälkeen järjestetyssä keskustelutilaisuudessa kuultiin puheenjohtaja Henrik Tavion katsaus AIBA:n tilanteesta. Kansainvälisen nyrkkeilyliiton kohtalo on yhä epäselvä. Joulukuussa järjestettävässä AIBAn kongressissa valitaan uusi puheenjohtaja sekä hyväksyttäneen muutoksia AIBA:n sääntöihin. Kongressin jälkeen tiedetään, kuinka kansainvälinen olympiakomitea reagoi AIBA:n päätöksiin.