SUOMEN MAARIT TEURONEN VUODEN 2018 EUROOPAN PARAS NAISNYRKKEILYVALMENTAJA

20.1.2019

Maarit Teuronen, kuvaaja Minna Hatinen

Euroopan Nyrkkeilyliitto (EUBC) palkitsi Suomen Maarit Teurosen vuoden 2018 parhaana naisvalmentajana tänään 20.1.2019 pidetyssä palkintoseremoniassaan. Suomen naisnyrkkeilijöiden olympiavalmentajan Maarit Teurosen suojatit Mira Potkonen ja Elina Gustafsson voittivat vuonna 2018 sarjojensa Euroopan mestaruudet.

Suomen naisnyrkkeilijöiden olympiavalmentaja Maarit Teuronen on palkittu Vuoden 2018 Euroopan parhaana naisnyrkkeilyvalmentajana. Palkinnon on myöntänyt Euroopan Nyrkkeilyliitto, EUBC, Hollannissa pidetyssä palkitsemistilaisuudessa. Maarit Teurosen valmennusryhmään kuuluvat Mira Potkonen sekä Elina Gustafsson saavuttivat Sofiassa, Bulgariassa pidetyissä EM-kisoissa historialliset Euroopan mestaruudet ensimmäisinä suomalaisnaisnyrkkeilijöinä.

** **

Oman kilpauransa jälkeen valmentajaksi siirtynyt Maarit Teuronen on suorittanut kansainvälisen nyrkkeilyliiton, AIBAn korkeimman eli kolmen tähden valmentajatutkinnon vuonna 2013 Almatyssa, Kazakstanissa. Maarit Teuronen on valmentanut Rion olympiamitalisti Mira Potkosta koko tämän uran ajan. Elina Gustafsson siirtyi Teurosen valmennukseen vuonna 2017. Suomen kärkinaisten lisäksi Teuronen toimii TVS:n eli Tampereen Voimailuseuran naisten vastuuvalmentajana. Hän on valmennusurallaan valmentanut useita aikuisten ja junioreiden Suomen mestareita ja SM-mitalisteja. Nyrkkeilyn naisten olympiavalmentaja Maarit Teuronen on alallaan jopa maailmanlaajuisen mittapuun mukaan yksi menestyneimmistä naisnyrkkeilyvalmentajista.