TUL-turnaus käytiin tänä vuonna Kemissä, järjestävänä seurana Kemin Into.
Lämpimät onnittelut Urheilutoimitajain liiton valinnasta vuoden nyrkkeilijäksi. Peukut pystyssä myös Vuoden Urheilija -valinnaksi! www.vuodenurheilija.fi
Suomen Nyrkkeilyliitto valitsi perinteiseen tapaansa vuoden menestyneitä nyrkkeilijöitä sekä toimitsijoita.
Puhtaasti paras -verkkokoulutuksessa urheilijat ja heidän tukihenkilönsä oppivat sekä varmistavat ajantasaisen tietonsa antidopingasioista. Koulutuksen sisältö perustuu antidopingsäännöstöihin. Nyrkkeilyliitto edellyttää koulutuksen suorittamista tukiurheiljoiltaan, henkilöstöltään sekä johtokunnan jäseniltä. Lisäksi liitto suosittelee kaikille lajin harrastajille koulutuksen suorittamista!
Pekka Mäki on nimitetty Nyrkkeilyliiton lajipäälliköksi. Mäki aloittaa tehtävässään tiistaina 7.1.2020.
Kamppailulajit (aikido, judo, karate, iekkailu ja 5-ottelu, nyrkkeily, paini, taekwondo, taido sekä jujutsu) ovat päivittäneet yhdenvertaisuussuunnitelmansa vuosille 2020 - 2021. Suunnitelmassa on aiempaa selkeämminen sovittu tehtävät toimenpiteet yhdenvertaisuuden kehittämiseksi.
Nyrkkeilyliiton johtokunta päätti myöntää tukea seuroille, jotka haluavat järjestää aluetapahtumia. Tukea myönnetään hakemusten perusteella, vuoden 2020 keväällä ja kesällä järjestettäviin tapahtumiin tulee hakemukset lähettää 16.1. mennessä. Ohjeet löydät sivuiltamme kohdasta https://www.nyrkkeilyliitto.com/seurat/aluetoiminta/
Vuoden Urheilija TOP25-ehdokkaat on julkistettu tänään. Urheilutoimittajain Liiton Vuoden Urheilija -valiokunta on valinnut Vuoden Urheilija TOP25-listalle 11 nais- ja 14 miesurheilijaa. – Valiokunta korosti valinnoissaan arvokisamenestystä, lajin kansainvälisyyttä sekä tunnettuutta katsoen luonnollisesti lajikirjoa myös sinivalkoisin silmin, kertoo valiokunnan puheenjohtaja Matti Hannula.
Suomen urheilun eettinen keskus SUEK toteuttaa laajan selvityksen seksuaaliseen ja sukupuoleen perustuvasta häirinnästä suomalaisessa kilpaurheilussa yhteistyössä urheilun lajiliittojen kanssa. Tarkoituksena on tutkia, ilmeneekö kilpaurheilussa seksuaalista tai sukupuoleen perustuvaa häirintää ja kuinka yleisestä ilmiöstä on kyse. Selvityksen avulla luodaan entistä tehokkaampia keinoja ennaltaehkäisyyn ja puuttumiseen. Myös Nyrkkeilyliitto osallistuu selvitykseen, raportti selvityksestä valmistuu keväällä 2020.
Nyrkkeilyliiton toimisto viettää joulua 23-29.12 (vk 52), jolloin toimisto on suljettu. Olemme jälleen paikalla maanantaina 30.12. Toiminnanjohtaja Laine on lomalla 16.12.2019 - 1.1.2020.