II-tason junioriohjaajakoulutus järjestetään syksyllä 2016. Lähijaksot pidetään Varalan Urheiluopistolla Tampereella 14.-16. lokakuuta ja 18.-20. marraskuuta.
Suomalaisnyrkkeilijät Santeri Laine (75 kg) ja Antti Lehmusvirpi (+91 kg) osallistuivat 24.-27. elokuuta Frankfurtissa iskettävään A-junioreiden Brandenburg Cup-kalenteriturnaukseen.
Nyrkkeilyliiton päävalmentaja Jarkko Pitkäsen mukaan Suomen ensimmäinen lajin olympiamitali 24:een vuoteen nosti esille ymmärrettävästi suuria tunteita. Pitkäsenkin mukaan Mira Potkosen menestys on monen asian summa ja taipaleesta palkintokorokkeelle Riossa on suomalaisella nyrkkeilyllä paljon opittavaa.
Vuodesta 2008 lähtien Mira Potkosen valmentajana toiminut Maarit Teuronen analysoi tovi välierätappion jälkeen Rion nyrkkeilyareenan käytävillä tapahtunutta, mutta katsoi jo samalla eteenpäin.
Suomen ensimmäisen Rion olympialaisten mitalin väriksi varmistui keskiviikkona pronssi. Nyrkkeilijä Mira Potkonen koki välierätappion Kiinan Junhua Yinille kaikin tuomariäänin alle 60 kg sarjassa.
Kiinan Junhua Yin eteni Rion olympialaisten 60 kiloisten sarjassa loppuotteluun. Yin kukisti välieräottelussa Mira Potkosen kaikin tuomariäänin 3-0.
Suomen Nyrkkeilyliiton syysliittokokouksen 2016 aika ja paikka ovat vielä auki, mutta muistutamme että Suomen Nyrkkeilyliiton toimintasääntöjen 10§ mukaisesti pyydämme jäsenseuroja lähettämään syysliittokokoukseen tarkoitetut esitykset, myös henkilövalintoja koskevat, liittojohtokunnalle 31.8.2016 mennessä.
Olympiamitalisti Mira Potkosen valmentaja Maarit Teuronen myöntää yhden voimasanan päässeen karkaamaan, kun pääsi halaamaan suojattiaan maanantaisen voitto-ottelun jälkeen.
Nyrkkeilijä Mira Potkonen varmisti maanantaina Suomelle Rion olympialaisten ensimmäisen mitalin voitettuaan -60 kg sarjan puolivälierässä hallitsevan olympiavoittajan Irlannin Katie Taylorin hajaäänin 2-1 (39-37, 37-39, 38*-38).
Suomalaisnyrkkeilijä Mira Potkonen varmisti mitalisijan Rion olympialaisten 60 kiloisten sarjassa kukistamalla hallitsevan olympiavoittajan Katie Taylorin hajaäänituomiolla 2-1.