Mira Potkosen "Kohti suurta unelmaa"-blogissa MM-pronssimitalisti kertoo valmistautumisestaan Rion olympialaisiin, jotka alkavat 5. elokuuta.
SNL.n Eteläisen ja Itäisenalueen avoin nyrkkeilyleiri Urheiluopisto Kisakeskuksessa Raaseporin Pohjassa. Leiri alkaa lauantaina 6.8 klo 13.00 ja päättyy sunnuntaina 7.8 klo 15.00
Nyrkkeilyn miesten maailman olympiakarsintaturnaus alkoi torstaina Azerbaidzanin Bakussa. Suomalaisnyrkkeilijät esittivät turnauksessa hyviä otteita, mutta eivät onnistuneet nappaamaan paikkoja Rion olympiakehään.
Azerbaidzanin Bakussa torstaina alkavaan miesten maailman olympiakarsintaturnaukseen osallistuu Suomesta Arslan Khataev (56 kg), Muhammad Abdilrasoon (69 kg), Dmitri Tretyak (75 kg) ja Tomi Honka (81 kg).
Suomen Nyrkkeilyliiton toimintasääntöjen 10§ mukaisesti pyydämme jäsenseuroja lähettämään syysliittokokoukseen tarkoitetut esitykset, myös henkilövalintoja koskevat, liittojohtokunnalle 31.8.2016 mennessä.
Tietoa Nyrkkeilyliiton toimiston kesän aukioloajoista:
Kirkkonummelaisnyrkkeilijä Krenar Aliu saavutti pronssia alle 19-vuotiaiden nyrkkeilyn Euroopan mestaruuskilpailuissa Venäjän Anapassa. Sarjan 81 kiloa loppuottelupaikkakin oli lähellä, sillä Aliu kärsi välieräottelussa niukan hajaäänitappion Ukrainan Arkadii Karstanille.
Miesten ja naisten SM-kilpailut 2017 pidetään 21.-23. huhtikuuta Kirkkonummella. Kilpailut pidetään kolmipäiväisinä ja näin ollen kilpailuihin voi osallistua kahdeksan nyrkkeilijää per painoluokka.
A-junioreiden Euroopan mestruuskilpailut isketään Anapassa Venäjällä 7.-14. kesäkuuta. Suomea kilpailuissa edustaa viisi nyrkkeilijää. Yhteensä kilpailuihin osallistuu 176 nyrkkeilijää.
Nyrkkeily on ollut yksi harvoista olympialajeista, jossa kaikilla ammattiurheilijoilla ei ole ollut mahdollisuutta osallistua olympialaisiin. Kansainvälinen lajiliitto International Boxing Association (AIBA) teki asiaan sääntömuutoksen 1. kesäkuuta Lausannessa pitämässään ylimääräisessä liittokokouksessa.