Koronaviruspandemian vuoksi Nyrkkeilyliiton johtokunta on päättänyt siirtää kevätliittokokouksen järjestettäväksi 6.6.2020 Helsingissä. Tarkemmat tiedot paikasta ja kellonajasta ilmoitetaan myöhemmin.
Urheiluseuratoiminnan suurin vahvuus on yhteisöllisyyden voima – ja nyt sitä tarvitaan enemmän kuin koskaan. Nyt kun emme voi fyysisesti olla toistemme seurassa, haluamme korostaa yhteisöllisyyden merkitystä ja luoda uusia keinoja osoittaa yhteenkuuluvuutta. Yksi tällainen keino on tunnustaa oman rakkaan seuran värejä Seurapaitapäivänä – tällä kertaa se tapahtuu vain kotona ja somessa. Kutsumme teidät kaikki mukaan seurapaitapäivään 31.3.2020 osoittamaan yhteisöllisyyttä ja tukea vaikeassa tilanteessa oleville urheiluseuroille. Osallistuminen on helppoa ja turvallista ilman, että kenenkään tarvitsee lähteä väkijoukkojen keskelle. Seurapaitapäivä elää somessa, kuvien ja tekstien kautta.
Koronavirusepidemialla merkittävät taloudelliset vaikutukset liikuntaan ja urheiluun Suomen Olympiakomitean kyselyn mukaan koronavirusepidemian aiheuttamat taloudelliset menetykset liikunnalle ja urheilulle ovat vähintään 81 miljoonaa euroa. Koronavirusepidemian aiheuttama poikkeustila uhkaa erityisesti suomalaisen liikunnan ja urheilun kivijalkaa, seuratoimintaa, jonka menetykset ovat yli 40 miljoonaa euroa. Asiasta voit lukea enemmän oheisesta Olympiakomitean liitteestä.
Johtokunta on päättänyt perua Nyrkkeilyliiton alaiset kilpailut ja koulutustapahtumat 31.5. asti. Nyrkkeilyliitto suosittelee seurojen ryhmäharjoitusten ja muiden vastaavien tapahtumien perumista 31.5. saakka. Johtokunta päätti lisäksi, että SM-kilpailut järjestetään 27.-29.11.2020 Rovaniemellä.
CONVID-19 tiedoite (17.3.2020)
Hallitus on todennut yhteistoiminnassa tasavallan presidentin kanssa Suomen olevan poikkeusoloissa koronavirustilanteen vuoksi. Tutustu tiedoitteeseen Valtioneuvoston sivuilla.
Euroopan karsintaturnauksen toistaiseksi viimeinen kisapäivä päättyi suomalaisvoittoon.
IOC Boxing Task Force on tänään tehnyt päätöksen olympiakarsintojen keskeyttämisestä ja siirtämisestä myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.
Toisen turnauspäivän toinen suomalaisottelu päättyi myös vastustajan hyväksi
Elina Gustafsson kohtasi kovempansa karsinnan toisella kierroksella
Olympiakarsinnat jatkuvat sunnuntaina iltatilaisuudella. Suomalaisista kehässä Aliu ja Gustafsson.