Nyrkkeily on ollut yksi harvoista olympialajeista, jossa kaikilla ammattiurheilijoilla ei ole ollut mahdollisuutta osallistua olympialaisiin. Kansainvälinen lajiliitto International Boxing Association (AIBA) teki asiaan sääntömuutoksen 1. kesäkuuta Lausannessa pitämässään ylimääräisessä liittokokouksessa.
Suomen Nyrkkeilyliitto järjestää kesällä 2016 valmentaja-, tuomari- ja kuntonyrkkeilyohjaajakoulutukset. Osaan koulutuksista ilmoittaminen päättyy jo 3. kesäkuuta. Ilmoita seurasi osallistujat mukaan kehitykseen!
Suomen nyrkkeilymaajoukkue menestyi historiallisen hyvin naisten maailmanmestaruuskilpailuissa Kazakstanin Astanassa, jossa iskettiin perjantaina 27.5.2016 loppuottelut.
Tiistaina paikkansa Rion olympialaisiin varmistanut Mira Potkonen, 35, sijoittui pronssille naisten MM-kilpailuissa Kazakstanin Astanassa. Potkonen kärsi tasaisessa 60 kiloisten välieräottelussa pistetappion Venäjän Anastasiia Beliakovalle.
Suomalaisnyrkkeilijä Elina Gustafsson, 24, saavutti pronssimitalin nyrkkeilyn naisten maailmanmestaruuskilpailuissa Kazakstanin Astanassa. Välieräottelussa Kiinan Hong Gu eteni 69 kiloisten loppuotteluun kukistamalla Gustafssonin enemmistötuomilla 2-0.
Suomen Nyrkkeilyliitto järjestää nyrkkeilytuomariseminaarin M/S Baltic Queen-laivalla 2.-3. syyskuuta 2016.
Tamperelaisnyrkkeilijä Mira Potkonen, 35, on varmistanut paikan Rion olympiakehään. Potkonen kukisti Kazakstanin Astanassa pidettävien maailmanmestaruuskilpailujen 60 kiloisten puolivälierissä Sveitsin Sandra Brüggerin kaikin tuomariäänin 3-0. Samalla Potkonen varmisti MM-mitalin.
Porilaisnyrkkeilijä Elina Gustafsson, 24, on varmistanut mitalisijan nyrkkeilyn naisten maailmanmestaruuskilpailuissa Kazakstanin Astanassa. Gustafsson kukisti 69 kiloisten puolivälieräottelussa Venäjän Saadat Abdulaevan tuomariäänin 2-1.
Suomalaisnyrkkeilijä Mira Potkonen kukisti naisten maailmanmestaruuskilpailujen kolmannella kierroksella Kazakstanin Astanassa Kiinan Junhua Yinin tuomariäänin 2-1. Näin tamperelainen on enää yhden voiton päässä MM-mitalista ja olympiapaikasta.
Suomalaisnyrkkeilijä Elina Gustafsson kukisti Kazakstanin Astanassa pidettävien naisten maailmanmestaruuskilpailujen 69 kiloisten toisen kierroksen ottelussa Liettuan Rita Sutkuten vakuuttavasti kaikin tuomariäänin 3-0.