Suomen A-juniorimaajoukkue iski viiden nyrkkeilijän voimin kovatasoisessa Klitschko-turnauksessa Ukrainassa. Turnaukseen osallistui 127 nyrkkeilijää yli 20 maasta. Suomi oli kilpailujen ainoa länsieurooppalainen maa.
Nyrkkeilyliiton toimisto ei palvele torstaina 8. syyskuuta 2016 johtuen liiton työntekijöiden palavereista. Sähköpostia luetaan ja vastataan mahdollisuuksien mukaan.
Kaksipäiväinen II-tason tuomarikoulutus on uusille tuomareille ja tuomarikortin uusioille.
Lisenssivakuutuskausi on aina vuosittain 1.9. -31.8. Uuden lisenssivakuutuksen voi ostaa 29.8. alkaen. Lisenssivakuutus astuu voimaan kuitenkin vasta 1.9.2016.
II-tason junioriohjaajakoulutus järjestetään syksyllä 2016. Lähijaksot pidetään Varalan Urheiluopistolla Tampereella 14.-16. lokakuuta ja 18.-20. marraskuuta.
Suomalaisnyrkkeilijät Santeri Laine (75 kg) ja Antti Lehmusvirpi (+91 kg) osallistuivat 24.-27. elokuuta Frankfurtissa iskettävään A-junioreiden Brandenburg Cup-kalenteriturnaukseen.
Nyrkkeilyliiton päävalmentaja Jarkko Pitkäsen mukaan Suomen ensimmäinen lajin olympiamitali 24:een vuoteen nosti esille ymmärrettävästi suuria tunteita. Pitkäsenkin mukaan Mira Potkosen menestys on monen asian summa ja taipaleesta palkintokorokkeelle Riossa on suomalaisella nyrkkeilyllä paljon opittavaa.
Vuodesta 2008 lähtien Mira Potkosen valmentajana toiminut Maarit Teuronen analysoi tovi välierätappion jälkeen Rion nyrkkeilyareenan käytävillä tapahtunutta, mutta katsoi jo samalla eteenpäin.
Suomen ensimmäisen Rion olympialaisten mitalin väriksi varmistui keskiviikkona pronssi. Nyrkkeilijä Mira Potkonen koki välierätappion Kiinan Junhua Yinille kaikin tuomariäänin alle 60 kg sarjassa.
Kiinan Junhua Yin eteni Rion olympialaisten 60 kiloisten sarjassa loppuotteluun. Yin kukisti välieräottelussa Mira Potkosen kaikin tuomariäänin 3-0.