Nyrkkeilyn SM-kisat järjestetään historian ensimmäisen kerran Porissa 13. – 15.4.2018.
Aikuisten SM-kilpailut 2018 pidetään 13.-15. huhtikuuta Porissa. Järjestäjänä toimii Porin NMKY. Jotta SM-kilpailuista saataisiin mahdollisimman näyttävä tapahtuma, Nyrkkeilyliiton johtokunta päätti muuttaa kilpailuiden karsintamenettelyä. Kuluvan kilpailukauden ottelumäärävaatimukset poistettiin, ja karsintakilpailut ovat avoimet kaikille. Liiton kilpailusääntöjen mukaisesti SM-kilpailuihin voivat kuitenkin osallistua vain aikaisemmin vähintään viisi ottelua yleisessä sarjassa tai A-junioreissa otelleet nyrkkeilijät.
Suomen Nyrkkeilyliitto palkitsi vuoden 2017 parhaimpia urheilijoitaan sekä ansioituneita toimitsijoitaan Helsingissä järjestetyssä tilaisuudessa.
Liiton toimistosihteeri Miika Forsström on hyvin ansaitulla talvilomalla 19.-23.2.2018. Toimisto palvelee normaalisti taas 26.2. lähtien.
Suomen Nyrkkeilyliitto ry:n kevätliittokokous pidetään 14.4.2018 Porissa. Tarkemmat tiedot paikasta ja kellonajasta ilmoitetaan myöhemmin.
Suomen maajoukkuenyrkkeilijät valmistautuvat GeeBee Turnaukseen Ruskeasuon Liikuntahallissa 2.-3. maaliskuuta 2018. Harjoitukseen on kutsuttu nyrkkeilijöitä sarjoihin 56- +91 kg.
Mira Potkonen oli iskussa heti vuoden ensimmäisessä turnauksessaan. Mira saalisti India Open turnauksesta kultaa sekä maukkaan päänahan, kukistaessaan finaaliottelussa Intian Sarita Devi Laishramin. Finaalivastus oli tutumpi Potkosen valmentajalle, Maarit Teuroselle, sillä hän hävisi Laishramille vuoden 2006 MM-kilpailuissa, jotka käytiin myös Intiassa. Miran voiton myötä on kalavelat maksettu Intiaan yli 10 vuoden jälkeen.
Kansainvälisen nyrkkeilyliiton ylimääräinen kongressi järjestettiin viikonloppuna Dubaissa. Uusiksi jäsenmaiksi hyväksyttiin Etelä-Sudan ja Palau. Kongressissa käsiteltiin mm. AIBA:n taloudellista ja hallinnollista tilannetta sekä käytiin läpi lajin tulevaisuuden näkymiä.
Maanantai 29.1.2018 alkaen liiton toimisto palvelee osoitteessa Valimotie 10 Helsingin Pitäjänmäellä. Tervetuloa!
Suomen naisista Mira Potkonen ja Satu Lehtonen lähtevät tärkeän vuoden ensimmäiseen turnaukseensa Intiaan. Tämän vuoden aikana järjestetään naisten EM- ja MM-kilpailut, joista ensin mainittu toimii karsintakilpailuna MM-kilpailuihin. Naiset aloittavat valmistautumisen EM-kilpailuihin Intiassa 27.1.-2.2. järjestettävässä India Open turnauksessa, joka tarjoaa myös arvokasta kokemusta tulevia MM-kilpailuita silmällä pitäen.