Suomen Nyrkkeilyliitto tavoittelee toiminnassaan läpinäkyvyyttä, lähtien valiokuntatyöskentelystä. Valmennusvaliokunnalla on merkittävä rooli suomalaisen kilpanyrkkeilyn ja sen valmennuksen kehittämisessä. Valiokunnan jäseniksi haetaan henkilöitä, jotka haluavat olla viemässä suomalaista nyrkkeilyä eteenpäin omalla osaamisellaan.
Rion olympiapronssimitalisti Mira Potkonen nappasi maukkaan revanssin Australian Anja Stridsmanista Intian Delhissä käytävien nyrkkeilyn maailmanmestaruuskilpailujen 60 kiloisten toiselle kierroksella. Äärimmäisen tasainen ottelu päättyi Potkosen voittoon tuomariäänin 3-2.
Potkonen on viimeisen kahden vuoden aikana käynyt liki 60 ottelua ja kärsinyt niissä vain yhden tappion. Potkosen 50 peräkkäisen voiton putki katkesi syyskuussa Espanjassa, kun Australian Anja Stridsman kukisti hänet tuomareiden hajaäänipäätöksellä 3-2.
Suomen ja Ruotsi joukkueet kohtaavat 1. joulukuuta Gävlessä pidettävässä aikuisten maaottelussa, jossa käydään kolme naisten ja seitsemän miesten ottelua.
Nyrkkeilyn naisten maailmanmestaruuskilpailut ovat alkaneet Intian Delhissä punnituksilla, lääkärintarkastuksilla ja arvonnalla. Suomen edustajat, viime MM-kilpailujen pronssimitalistit Mira Potkonen ja Elina Gustafsson saivat aiempien meriittiensä perusteella vapaa-arvan toiselle kierrokselle.
Ohessa Suomen Nyrkkeilyliiton vuoden 2018 kolmas tulostiedote. Tiedotteen on koonut Timo Rannikko.
Opetus- ja kulttuuriministeriön jakama seuratoiminnan kehittämistuki (seuratuki) on tarkoitettu lasten ja nuorten liikuntaharrastuksen lisäämiseen sekä monipuolisen organisoidun liikunnan kehittämiseen liikunta- ja urheiluseuratoiminnassa.
Suomen Nyrkkeilyliiton sääntömääräinen syysliittokokous pidetään sunnuntaina 25.11.2018 klo 11.00 alkaen Helsingissä. Paikkana Sokos hotelli Presidentti (Eteläinen Rautatiekatu 4, 00100, Helsinki). Valtakirjojen tarkistus alkaa klo. 10.00. Pyydämme huomioimaan, että valtakirjantarkastuksen päätyttyä niitä ei enää oteta vastaan.
Suomen Nyrkkeilyliitolla on loppuvuodelle 2018 neljä koulutusta. Myös vuoden 2019 koulutuskalenteri alkaa hahmottumaan.
Alkusyksyn aikana toteutetun kamppailulajiliittojen yhteisen yhdenvertaisuuskyselyn tulokset on julkaistu. Kyselyyn tuli yli viidennes enemmän vastauksia kuin pari vuotta aiemmin toteutettuun vastaavaan kyselyyn.