Kansainvälinen kisakausi alkoi hienosti. Unkarista tuliaisina kultaa ja pronssia.
Suomen Nyrkkeilyliitto ry:n kevätliittokokous pidetään 11.4.2021 Helsingissä. Tarkemmat tiedot paikasta ja kellonajasta ilmoitetaan myöhemmin.
Kansainvälinen GeeBee-turnaus on peruttu tältä keväältä vallitsevan koronapandemian johdosta.
Puolan Krakova isännöi 3. European Games -tapahtumaa vuonna 2023. Nyrkkeily on jälleen mukana kisaohjelmassa.
Boxing Task Force on päättänyt siirtää Euroopan olympiakarsinnat pois Lontoosta. Uudesta paikasta tiedotetaan helmikuun puolivälissä.
Opetus- ja kulttuuriministeriö on avannut avustushaun urheiluseuroille toiminnan jatkumisen turvaamiseksi koronapandemian aikana. Avustuksen kohteena on lasten ja nuorten tavoitteellinen, kilpa- ja huippu-urheiluun tähtäävä toiminta urheiluseuroissa. Urheiluseurat voivat hakea avustusta koronapandemian aiheuttamien kustannusten ja tappioiden kattamiseen aikavälillä 1.6. 2020 - 31.1.2021. Hakuaika on auki 15.2.2021 klo 16:15 saakka. Lisätietoja OKM:n verkkosivuilta
Kamppailulajien yhteinen kurinpitovaliokunta on asettanut nyrkkeilijä Jose Markin Antidopingasioiden valvontalautakunnan suosituksen mukaisesti neljän vuoden urheilun toimintakieltoon urheilussa kiellettyjen lääkeaineiden, klostebolin ja meldoniumin, käytöstä. Jose Markki antoi positiivisen dopingnäytteen kilpailun ulkopuolella tehdyssä testissä 17.12.2019. Toimintakielto on voimassa 24.2.2024 saakka.
Nyrkkeilyliiton toimintasuunnitelmaan mukaisesti olemme uudistamassaliiton visuaalista ilmettä. Johtokunta on päättänyt järjestää mielipidekyselyn lisenssinhaltijoille liiton mahdollisesta uudesta logosta. Katso vaihtoehdot oheisesta liitetiedostosta, käytä ääntäsi! Arvomme kaikkien vastaajien kesken 3 paria Top Ten -hanskoja.
Haemme Suomen Nyrkkeilyliiton valiokuntiin jäseniä vuodelle 2021. Valiokunnat työskentelevät itsenäisesti oman tehtävänkuvansa ja tavoitteidensa mukaisesti. Valiokunnat tekevät tehtävänkuvaansa kuuluvissa asioissa esityksiä hallitukselle. Pyydämme valiokuntatoiminnasta kiinnostuneita lähettämään vapaamuotoisen hakemuksen 10.1.2021 mennessä sähköpostilla osoitteeseen info@finbox.fi, aihekenttään otsikoksi ”Valiokuntahaku”.
Kamppailulajien yhteisen yhdenvertaisuussuunnitelman mukainen yhdenvertaisuuskyselyn tulokset ovat valmistuneet. Kiitos kaikille vastanneille! Nyrkkeilyssä yhdenvertaisuus toteutuu hienosti, mutta työtä on edelleen tehtävä.