Koronavirusepidemialla merkittävät taloudelliset vaikutukset liikuntaan ja urheiluun Suomen Olympiakomitean kyselyn mukaan koronavirusepidemian aiheuttamat taloudelliset menetykset liikunnalle ja urheilulle ovat vähintään 81 miljoonaa euroa. Koronavirusepidemian aiheuttama poikkeustila uhkaa erityisesti suomalaisen liikunnan ja urheilun kivijalkaa, seuratoimintaa, jonka menetykset ovat yli 40 miljoonaa euroa. Asiasta voit lukea enemmän oheisesta Olympiakomitean liitteestä.
Johtokunta on päättänyt perua Nyrkkeilyliiton alaiset kilpailut ja koulutustapahtumat 31.5. asti. Nyrkkeilyliitto suosittelee seurojen ryhmäharjoitusten ja muiden vastaavien tapahtumien perumista 31.5. saakka. Johtokunta päätti lisäksi, että SM-kilpailut järjestetään 27.-29.11.2020 Rovaniemellä.
CONVID-19 tiedoite (17.3.2020)
Hallitus on todennut yhteistoiminnassa tasavallan presidentin kanssa Suomen olevan poikkeusoloissa koronavirustilanteen vuoksi. Tutustu tiedoitteeseen Valtioneuvoston sivuilla.
Euroopan karsintaturnauksen toistaiseksi viimeinen kisapäivä päättyi suomalaisvoittoon.
IOC Boxing Task Force on tänään tehnyt päätöksen olympiakarsintojen keskeyttämisestä ja siirtämisestä myöhemmin ilmoitettavaan ajankohtaan.
Toisen turnauspäivän toinen suomalaisottelu päättyi myös vastustajan hyväksi
Elina Gustafsson kohtasi kovempansa karsinnan toisella kierroksella
Olympiakarsinnat jatkuvat sunnuntaina iltatilaisuudella. Suomalaisista kehässä Aliu ja Gustafsson.
Olympiakarsintojen toisessa suomalaisottelussa voitto Elina Gustafssonille
Suomen joukkue aloitti karsintaturnaukset voitolla