Kansainvälisen nyrkkeilyliiton ylimääräinen kongressi järjestettiin viikonloppuna Dubaissa. Uusiksi jäsenmaiksi hyväksyttiin Etelä-Sudan ja Palau. Kongressissa käsiteltiin mm. AIBA:n taloudellista ja hallinnollista tilannetta sekä käytiin läpi lajin tulevaisuuden näkymiä.
Maanantai 29.1.2018 alkaen liiton toimisto palvelee osoitteessa Valimotie 10 Helsingin Pitäjänmäellä. Tervetuloa!
Suomen naisista Mira Potkonen ja Satu Lehtonen lähtevät tärkeän vuoden ensimmäiseen turnaukseensa Intiaan. Tämän vuoden aikana järjestetään naisten EM- ja MM-kilpailut, joista ensin mainittu toimii karsintakilpailuna MM-kilpailuihin. Naiset aloittavat valmistautumisen EM-kilpailuihin Intiassa 27.1.-2.2. järjestettävässä India Open turnauksessa, joka tarjoaa myös arvokasta kokemusta tulevia MM-kilpailuita silmällä pitäen.
Marko Laine (52) on koulutukseltaan elintarviketieteiden maisteri ja hänellä on vankka kokemus johtotehtävistä yksityisellä sektorilla. Laine on ollut porvoolaisen nyrkkeilyseuran hallituksessa vuodesta 2011, viimeiset kaksi vuotta puheenjohtajana. Kilpaurheilutaustaa hänellä on karatesta, ja nykyisin vapaa-aika kuluu perheen, kuntonyrkkeilyn ja koripallon parissa.
Saksassa oteltava nyrkkeilyn Bundesliiga käynnistyy tammikuun 13. päivänä. Tänä vuonna Bundesliigassa nähdään kaksi suomalaista kun Arslan Khataev ja Krenar Aliu iskevät BC Traktorin joukkueessa. Bundesliigassa kilpailee yhdeksän joukkuetta, jonka riveissä iskevät Saksan parhaimmisto sekä muiden maiden maajoukkuenyrkkeilijöitä.
Suomen Nyrkkeilyliiton lisenssit ja vakuutukset vuodelle 2018 ovat hankittavissa osoitteessa www.suomisport.fi. Lisenssi on pakollinen kaikille nyrkkeilyn harrastajille. Lisenssivakuutuskausi on 1.1.-31.12.2018.
Liiton kevätliittokokouksessa tarkoitetut jäsenseurojen esitykset on lähetettävä liittojohtokunnalle 31.1. mennessä.
Nyrkkeilyvalmentajien, naisten ja tyttöjen kansainvälinen koulutusleiri pidetään Solvallan Urheiluopistolla Espoossa. Nyrkkeilyn fysiikkaharjoittelukouluttajana on Petri Eriksson Ruotsista, joka on valmentanut nyrkkeilijöitä arvokilpailumitaleille niin aikuisissa kuin junioreissa. Koulutuskieli on Suomi.
Suomen Nyrkkeilyliiton jäsenseurojen yksimielisesti kahdessa ylimääräisessä liittokokouksessa päättämät säännöt astuvat voimaan 1.1.2018.
Tammikuun 12. -14. päivinä pidetään kansainvälinen nyrkkeilyn fysiikkaharjoituskoulutus Solvallan Urheiluopistolla. Kouluttajaksi saapuu Petri Eriksson Ruotsista, joka on valmentanut kaksi aikuisten arvokisamitalistia, sekä on erikoistunut nyrkkeilyn fysiikkaharjoitteluun.