Lue englanninkielinen julkaisu alta
Nyrkkeilyliiton entinen johtokunnan- ja tiedotusvaliokunnan jäsen Raimo ”Höyry” Häyrinen on nukkunut pois. Lepää rauhassa legenda.
TIEDOTE (6.5.2020)
Olympiakomitea on ilmoittanut lajiliitoille seuraavasti: Eiliset valtioneuvoston linjaukset rajoituksista ovat paitsi antaneet vastauksia myös herättäneet paljon kysymyksiä. Eri viranomaistahojen yhteistyönä haetaan nyt yhtenäisiä tulkintoja rajoituksien käytännön soveltamiseen liikunnassa ja urheilussa. Tämä vie aikaa arviolta muutamia päiviä. Esitämmekin nyt toiveena, että seurat pidättäytyisivät omien tulkintojen ja suosituksien antamisesta, kunnes tulkintaohjeistus on saatu.
Opetus- ja kulttuuriministeriö on avannut Covid-19 pandemia-avustusten haun liikunta- ja urheiluseuroille. Hakuaika alkaa 30.4.2020 ja päättyy 14.5.2020 klo 16:15. Avustuksen hakulomake on käytettävissä ma 4.5.2020.
Opetus- ja kulttuuriministeriö on myöntänyt liikunta- ja urheiluseuroille yhteensä 3,5 miljoonaa euroa seuratoiminnan kehittämistukea. Seuratuen avulla lisätään lasten ja nuorten harrastusmahdollisuuksia sekä tuetaan paikallista seuratoimintaa ja liikunnallisen elämäntavan edistämistä. Avustuksella kehitetään myös vapaaehtoistyötä seuroissa.
COVID-19 -pandemian vuoksi Suomen urheilun eettinen keskus SUEK ry järjestää toistaiseksi koulutuksensa etä- ja verkkokoulutuksina. Osa jo sovituista tilaisuuksista siirretään uuteen ajankohtaan. Näiden lisäksi SUEK järjestää kevään aikana webinaareja.
Nyt kannattaa hyödyntää seuratoiminnan ja -valmennuksen kehittämisessä tarjolla olevia ilmaisia verkkokoulutuksia. Klikkaa uutinen auki nähdäksesi tarkemmat tiedot kursseista
Muistattehan noudattaa yleisiä suosituksia ja määräyksiä urheillessa ja liikkuessa. Muistutuksena linkit Olympiakomitean ja THL:n sivuille.
Koronaviruspandemian vuoksi Nyrkkeilyliiton johtokunta on päättänyt siirtää kevätliittokokouksen järjestettäväksi 6.6.2020 Helsingissä. Tarkemmat tiedot paikasta ja kellonajasta ilmoitetaan myöhemmin.
Urheiluseuratoiminnan suurin vahvuus on yhteisöllisyyden voima – ja nyt sitä tarvitaan enemmän kuin koskaan. Nyt kun emme voi fyysisesti olla toistemme seurassa, haluamme korostaa yhteisöllisyyden merkitystä ja luoda uusia keinoja osoittaa yhteenkuuluvuutta. Yksi tällainen keino on tunnustaa oman rakkaan seuran värejä Seurapaitapäivänä – tällä kertaa se tapahtuu vain kotona ja somessa. Kutsumme teidät kaikki mukaan seurapaitapäivään 31.3.2020 osoittamaan yhteisöllisyyttä ja tukea vaikeassa tilanteessa oleville urheiluseuroille. Osallistuminen on helppoa ja turvallista ilman, että kenenkään tarvitsee lähteä väkijoukkojen keskelle. Seurapaitapäivä elää somessa, kuvien ja tekstien kautta.