”Yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta heidän sukupuolestaan, iästään, etnisestä tai kansallisesta alkuperästään, kansalaisuudestaan, kielestään, uskonnostaan ja vakaumuksestaan, mielipiteestään, vammastaan, terveydentilastaan, seksuaalisesta suuntautumisestaan tai muusta henkilöön liittyvästä syystä.” Kamppailulajien yhdenvertaisuussuunnitelma 2018-2019
Nyrkkeilyliiton johtokunnan jäsenet ovat kaikki suorittaneet Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen. Liitto edellyttää myös työntekijöiltään ja tukiurheilijoiltaan verkkokoulutuksen suorittamista. Nyrkkeilyliiton johtokunta haastaa Aikido-, Judo-, Karate-, Miekkailu- ja 5-ottelu-, Painonnosto- ja Taekwondoliiton johtokunnat/hallitukset suorittamaan Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen.
Nyrkkeilyliiton koulutuskalenterissa on avattu ilmoittatumiset kesäkuun II-tason tuomarikurssille, elokuun kuntonyrkkeilyohjaajien perus- ja täydennyskurssille, sekä elo-syyskuun vaihteen tuomariseminaariin.
Kansainvälisen Olympiakomitean, IOC:n johtoryhmä on antanut päätösesityksen nyrkkeilyn säilyttämiseksi olympialajina Tokion kisoissa ensi vuonna. AIBA:n tunnustaminen esitetään keskeytettäväksi.
Nyrkkeilyn Euroopan mestari Mira Potkonen on iskenyt sarjan 60 kiloa turnausvoiton Espanjan Castellon de le Planassa käytävässä Boxam-turnauksessa. Tampereen Voimailuseuran nyrkkeilijä otti jo kevään toisen turnausvoittonsa SM- ja PM -tittelien lisäksi. Kesäkuun Euroopan Kilpailuihin valmistautuva Potkonen on hyvässä iskussa tässä kohtaa kautta.
Suomen Nyrkkeilyliiton valmennusvaliokunta on nimennyt joukkueet B- ja A-junioreiden Euroopan mestaruuskilpailuihin 2019.
Nyrkkeilyn Suomen mestaruuskilpailujen välierät ja loppuottelut iskettiin 11.-12.5. Töölön Kisahallissa.
Nyrkkeilyn Suomen mestaruuskilpailujen 2019 välierät isketään lauantaina 11.5. ja finaalit sunnuntaina 12.5. Molempina päivinä ottelutilaisuudet alkavat Töölön Kisahallissa kello 13.00 ja 17.30.
Suomen Nyrkkeilyliitto hakee liittosihteeriä vakituiseen työsuhteeseen, joka alkaa 17.6.2019 tai sopimuksen mukaan. Lisätietoja antaa Nyrkkeilyliiton toiminnanjohtaja Marko Laine, p. 040 550 8996 tai marko.laine@finbox.fi. Lähetä hakemus ansioluetteloineen ja palkkatoivomuksineen 24.5.2019 mennessä sähköpostiosoitteeseen info@finbox.fi otsikolla ”Liittosihteeri”.
Nyrkkeilyliiton toimistoshteeri- ja koulutusorganisaattori Miika Forsstöm pitää talvilomansa 3.-9.6.2019.