World Boxing kongressi Frankfurt 25.11

27.11.2023

Ensimmäinen World Boxing kongressi järjestettiin kuluvana viikonloppuna Frankfurtissa.

Boris van der Vorst on valittu World Boxingin ensimmäiseksi presidentiksi avajaiskongressissa. Hollantilainen sai 63 prosenttia äänistä Elise Seignollea vastaan ​​USA Boxingista, ja hän palvelee ensimmäisen kahden vuoden toimikautena.

Presidentin valinnan lisäksi äänestettiin myös kolme varapresidenttiä, sekä neljä paikkaa johtokuntaan. Lisäksi valittiin urheilu- ja kilpialukomitean sekä lääketieteen sekä antidopintoimikunnan puheenjohtajat.

Kolme naista ja viisi miestä osallistui varapresidentinvaaleihi. Varapresidenteiksi valittiin Matt Holt Englannista, Ryan O'Shea Kanadasta ja Dinah Glykidas Australiasta. Hallituksen jäseniksi valittiin Susanne Kärrlander, Michael Müller Saksasta, Victorico Vargas Filippiineiltä ja Marcos Candido de Brito Brasiliasta.

vaalien 11 voittajaa muodostavat 14-henkisen johtokunnan

Varapuheenjohtajien ja johtokunnan jäsenten toimikausi on kaksi tai neljä vuotta. Ero toimikausien pituudessa on suunniteltu lisäämään demokraattista vastuullisuutta ja tarkoittaa, että World Boxing järjestää vaalit kahden vuoden välein.

Kongressiin osallistui 26 World Boxingin 27 jäsenmaasta.

Suomea edustamassa olivat hallituksen puheenjohtaja Kirsi Korpaeus, toiminnanjohtaja Marko laine sekä Henrik Tavio.