Uusi nyrkkeilyn kansainvälinen lajiliitto perustettu

14.4.2023

Nyrkkeilyyn on perustettu uusi kansainvälinen lajiliitto, World Boxing, jonka tarkoituksena on varmistaa nyrkkeilyn tulevaisuus olympialajina. Asiasta tiedotettiin kansainvälisesti eilen torstaina. Suomen Nyrkkeilyliiton hallitus kokoontuu tiistaina 18.4. keskustelemaan tilanteesta.

Kansainvälinen Olympiakomitea ei ole sisällyttänyt nyrkkeilyä Los Angelesin 2028 olympialaisten ohjelmaan. Suomen Nyrkkeilyliitto on vaikuttanut aktiivisesti kotimaassa ja kansainvälisesti tavoitteenaan säilyttää lajin olympiakelpoisuus.

Nyrkkeilyliitto tuomitsee Venäjän hyökkäyssodan Ukrainaan ja tukee Suomen Olympiakomitean kannanottoa, jossa vaaditaan kansainvälistä urheiluliikettä sulkemaan venäläiset ja valkovenäläiset urheilijat ja toimihenkilöt pois kansainvälisistä tehtävistä tai tapahtumista.

Tiedustelut:

Marko Laine

toiminnanjohtaja

p. 0405508996

liite: World Boxing lehdistötiedote (englanniksi)