Tule mukaan tukemaan Suomen Nyrkkeilymuseota

4.1.2024

Tue Suomen nyrkkeilymuseota - lahjoita pienkeräykseen!

Vuonna 1991 perustettu Suomen nyrkkeilymuseo on ainutlaatuinen lajin historiaa esittelevä museo, jonka kokoelma koostuu n. 20 000 esineestä. Näistä esillä on kerrallaan vain murto-osa. Lajin museona Suomen nyrkkeilymuseo on ainutlaatuinen myös kansainvälisessä mittakaavassa. Ainut tiedossa oleva toinen nyrkkeilyaiheinen museo Euroopassa on Ranskassa. Suomalaisen nyrkkeilyn lajihistorian säilymiseksi museotoiminta on erittäin merkittävää ja sinällään korvaamatonta. Museokokoelman vanhimmat esineet ovat 1800-luvulta.

Tampereella toimivan museon toiminnasta vastaa itsenäinen Suomen Nyrkkeilymuseoyhdistys ry, jonka hallitukseen kuuluu puheenjohtajan lisäksi kuusi jäsentä. Museon toimintaa ylläpidetään puhtaasti vapaaehtoisvoimin. Vuonna 2023 Suomen nyrkkeilymuseo avautui uusissa, paremmin saavutettavissa tiloissa osoitteessa Hämeenpuisto 39, 33200 Tampere. Museoyhdistyksen oma pääoma mahdollisti muuton, mutta nykyiset vuokra- ja ylläpitokustannukset ovat merkittävä kuluerä vuositasolla. Museoyhdistyksellä ei ole säännöllisiä tuloja ja se toimii avustus- ja lahjoitusvaroin.

Kutsumme nyt apuun koko suomalaista urheilu- ja kulttuuriväkeä, faneja, penkkiurheilijoita, entisiä nyrkkeilijöitä, kamppailu-urheiluväkeä, nyrkkeilyn ystäviä, museokulttuurin ystäviä, yrityksiä ja kaikkia, jotka kokevat suomalaisen urheilu- ja nyrkkeilyhistorian säilyttämisen ja esittelemisen merkitykselliseksi.

Nyt jokaisella on mahdollisuus olla mukana tukemassa suomalaisen nyrkkeilyn historian säilyttämistä ja museotoimintaa itse valitsemallaan summalla (minimiä ei ole, maksimi 10.000 €). Kaikki lahjoitukset auttavat merkittävästi museoyhdistyksen toimintaa.

Lahjoittajat saavat halutessaan nimensä esiin Suomen nyrkkeilymuseon Facebook -sivulla keräyksen päätyttyä. Nimenjulkaisutoiveen voi laittaa viestikenttään maksun yhteydessä. Lisäksi kaikkien +500 euroa lahjoittaneiden nimen yhteydessä mainitaan myös summa, jos lahjoittaja näin haluaa.

Kiitos kun olet mukana siirtämässä lajin historiaa sukupolvelta toiselle.

Keräyksen viralliset tiedot:

Pienkeräyksen järjestäjä: Suomen Nyrkkeilymuseoyhdistys ry

Järjestäjän yhteystiedot: Hämeenpuisto 39, 33200 Tampere / puheenjohtaja Jukka Vahter p. 044-5897407

Pienkeräysnumero: RA/2023/1496

Keräyksen ajankohta: 01.12.2023 - 28.02.2024

Keräystili: IBAN FI50 5730 0820 8322 65

BIC: OKOYFIHH

Kerättyjen varojen ensisijainen käyttötarkoitus:

Kerättyjen varojen ensisijainen käyttötarkoitus on Suomen nyrkkeilymuseon toiminnasta aiheutuvien kiinteiden kulujen ja näyttelyn rakentamiskulujen kattaminen vuosina 2024–2025.

Varojen toissijainen käyttötarkoitus:

Kerättyjen varojen toissijainen käyttötarkoitus on Suomen nyrkkeilymuseon luetteloinnin digitoinnista ja/tai kuvamateriaalien digitoinnista aiheutuvien kulujen kattaminen vuosien 2024–2025 aikana.

Kerätyt varat käytetään lähtökohtaisesti ensisijaiseen käyttötarkoitukseen, toissijainen käyttötarkoitus on vain siltä varalta, että varoja ei voida käyttää ensisijaiseen käyttötarkoitukseen joko kokonaan tai osittain. Toissijainen käyttötarkoitus on pakollinen tieto pienkeräysilmoituksessa.