Sotilasurheiluliiton Kamppailupäivät

20.10.2023

Sotilasurheiluliiton Kamppailupäiville Sodankylään on ilmoittautunut yhteensä yli 40 nyrkkeilijää. Kisoissa on mukana Suomen Nyrkkeilyliiton kehä- ja arvostelutuomarit.
Nyrkkeily on yksi Sotilasurheiluliiton Kamppailupäivien vanhimmista lajeista. Kuva Haminan kisoista 2015/Päivi Ahola Lisätietoja kisoista: klikkaa kuvaa.

Peräti 149 kamppailu-urheilijaa ottaa toisistaan mittaa 24. - 26.10.  Sotilasurheiluliiton C.P.E kamppailupäivillä Sodankylässä. Tapahtuman järjestäjänä on Sodankylän Varuskunnan Urheilijat ry, apunaan Jääkäriprikaati.

Siilashallissa sekä Sodankylän sotilaskodissa kisataan kahden päivän aikana nyrkkeilyn lisäksi vapaaottelussa, vapaapainissa, sotilaspainissa, kreikkalais-roomalaisessa painissa sekä lukkopainissa.

Nyrkkeilystä mukana kaksi sarjaa

Yksi kamppailupäivien vanhimmista lajeista painin lisäksi on nyrkkeily, jossa mestaruuksista otellaan kilpasarjan lisäksi myös harrastesarjassa. Harrastesarjaan kelpuutetaan nyrkkeilijöitä, joilla ei ole aiempaa kilpanyrkkeilytaustaa (ei kilpaotteluita yleisessä sarjassa eikä SM-mitaleja nuorten sarjoissa).

" Sotilasurheiluliiton kamppailupäivillä korostuvat reilu peli, yhdessä tekemisen meininki, voittamisen tahto sekä urheilun ilo. Jo kehään nouseminen on voitto jokaiselle nyrkkeilykehään nousevalle nuorelle!", toteaa kisojen lajijohtaja, kapteeni Jarno Mustonen.

Tekniikka eli harrastesarjaan oli määräpäivään mennessä ilmoittautunut 32 miesnyrkkeilijää, kilpasarjassa osallistujia on 16.

Tutut tuomarit mukana Kamppailupäivillä

Suomen Nyrkkeilyliittoa kisoissa edustavat tuomarit, joiden tärkeimpänä tehtävänä on taata ottelijoiden turvallisuus matsien aikana. Kisoihin lähtee kokenut ja kovatasoinen tuomarikunta: Kyösti Lakso, Gigi Lenkkeri, Pauli Jyrkkänen, Paavo Ollikainen, Matteus Pirinen, Mika Hynynen, Olli Miettinen sekä Jari Hietanen. Lisäksi lajijohtajana paikalla Jarno Mustonen.

Kamppailupäivillä oteltavat lajit ovat sotilaspaini, Kr.room paini, vapaapaini, lukkopaini, vapaaottelu, nyrkkeily sekä judo. Kuva vuodelta 2015 Haminan kisoista/Päivi Ahola

Suomen Sotilasurheiluliitto ry

on valtakunnallinen liikuntajärjestö, joka tuottaa yhdessä varuskunnissa toimivien jäsenseurojensa kanssa vapaa-ajan liikuntapalveluja puolustusvoimien ja rajavartiolaitoksen varusmiehille, henkilökunnalle, henkilökunnan perheille sekä evp-henkilöstölle.