Onnittelut uudelle Tähtiseuralle

12.8.2023

Nyrkkeilyakatemia Järvenpää perustettiin vuonna 2018 ja se liittyi Nyrkkeilyliiton jäseneksi tammikuussa 2019. Koronan iskettyä yhteiskuntaamme, nuori nyrkkeilyseura kesti pandemian haasteet ja jatkoi kehittymistään. Lamaantumisen sijaan Akatemia ryhtyi viemään eteenpäin Tähtiseura-projektia.

Kestävässä seuratoiminnassa on tärkeätä, etteivät tehtävät kasaannu vain muutamille henkilöille. Akatemian yhteisöllisyys ja vapaaehtoisten sitoutuneisuus ovat mahdollistaneet seuran toiminnan ja laadun kasvamisen. Harjoitusten laadusta pitävät huolta mm. kaksi kansainvälisen lajiliiton valmentajakurssin suorittanutta valmentajaa. Seuratoiminta ei ole vain treenien vetämistä. Seuratoiminta vaatii osaamista hyvästä hallinnosta, taloudesta, markkinoinnista, viestinnästä ja monesta muusta. Nyrkkeilyakatemia Järjenpää on tämän hyvin tiedostanut.

Näillä eväillä Nyrkkeilyakatemia on noussut Suomen toiseksi suurimmaksi nyrkkeilyseuraksi.

Suomen Olympiakomitea on luonut Tähtiseura-laatuohjelman yhdessä lajiliittojen ja aluejärjestöjen kanssa. Tähtiseura-ohjelma tukee suomalaisen urheilun keskeistä vahvuutta: seuratoimintaa.​ Tähtiseura kehittää kotimaista seurakulttuuria päivittäin kohti parempaan; toimintaa tarkastellaan ja kehitetään säännöllisesti. Tähtiseurassa olet parhaassa seurassa ja voit luottaa, että toiminta on laadukasta ja vastuullista.

Tähtiseuraohjelman osa-alueet ovat

• Johtaminen ja hallinto (johtaminen, hallinto, viestintä ja markkinointi)
    Urheilutoiminta (urheilijan ja liikkujan polku, valmennuksen linjaus)
  • Seuran ihmiset (voimavarat ja yhteisöllisyys)
  • Aineelliset resurssit (talous ja olosuhteet)

Nyrkkeilyakatemia Järvenpää on käynyt läpi pitkän kehitysprosessin. Tänään se palkittiin Suomen Olympiakomitean Tähtiseura-merkillä. Akatemia Järvenpää, on viides nyrkkeilyseuramme, jolle Tähtiseura-merkki on myönnetty.

Onneksi olkoon Nyrkkeilyakatemia Järvenpää!

Nyrkkeilyn ja kuntonyrkkeilyn syksyn alkeiskurssi alkaa maanantaina 14.8. kello 18:00.

Tähtiseura-merkin vastaanottivat Jukka Rahikainen sekä Taina Tarus. Tähteä olivat luovuttamassa toiminnajohtaja Marko Laine sekä kansanedustaja Eemeli Peltonen, joka toi Järvenpään kaupungin tervehdyksen seuralle. Kuva: Finbox/Ahola