Nyrkkeilyliiton kannanotto Ukrainan tilanteeseen

30.1.2023

Nyrkkeilyliitto on käynyt Ukraina-kannastaan tiivistä vuoropuhelua Olympiakomitean, opetus- ja kulttuuriministeriön sekä muiden olennaisten toimijoiden kanssa. Käydyn keskustelun seurauksena Nyrkkeilyliitto on täsmentänyt kantaansa arvokilpailujen osalta.

Suomalaiset nyrkkeilijät voivat osallistua kansainvälisiin kilpailuihin muiden verrokkimaiden mallin mukaisesti, mutta eivät ottele Venäjää tai Valko-Venäjää edustavia vastaan. Nyrkkeilyliitto ei lähetä urheilijoita Venäjällä tai Valko-Venäjällä järjestettäviin tapahtumiin. Lisäksi Nyrkkeilyliitto ei ota vastaan venäläis- eikä valkovenäläisnyrkkeilijöitä tai toimitsijoita Suomessa järjestettäviin nyrkkeilytapahtumiin. Suomesta ei ole lähdössä joukkuetta naisten MM-kilpailuihin Intiaan.

Kuten aiemmin, Nyrkkeilyliitto tukee Suomen Olympiakomitean kannanottoa, jossa vaaditaan kansainvälistä urheiluliikettä sulkemaan venäläiset ja valkovenäläiset urheilijat ja toimihenkilöt pois kansainvälisistä tehtävistä tai tapahtumista.

Lisätiedot:

hallituksen varapuheenjohtaja Jenni Karjalainen, 040 751 5496