Boxing Cupin suomalaiset sunnuntaina

3. W50  Klötzer, Maxi (GER) - Kaivo-oja, Pihla 3-2
7. W54 Suraci, Monique (AUS) - Jokiaho, Emma 5-0
9. W60 Jenni, Anna (SUI) - Huttunen, Johanna 4-1
Ja A-kehässä klo 15 alkavassa tilaisuudessa:
6. 63,5kg Tyres Joe (ENG) - Umar, Ismail 5-0

Ottelut sunnuntaina

Sunnuntaina jatketaan klo 15 alkavan tilaisuuden B-kehässä. Mukana kolme suomalaisottelijaa:

3. W50 Kaivo-oja, Pihla - Klötzer, Maxi (GER)

7. W54 Suraci, Monique (AUS) - Jokiaho, Emma

9. W60 Huttunen, Johanna - Jenni, Anna (SUI)

Ja A-kehässä

6. 63,5kg Tyres Joe (ENG) - Umar, Ismail

Linkki livelähetykseen (vaatii kirjautumisen, hinta n. 10 e, jolla näkee kaikki turnaustapahtumat)

Boxing Cupin ensimmäinen päivä toi kaksi voittoa ja yhden tappion

Ensimmäisenä kisapäivänä suomalaisista voittoihin ylsivät Norjan #1 voittanut Ismail Umar sekä Krista Kovalainen, joka kukisti hajaäänin ranskalaisen entisen nuorten Euroopan mestarin sekä MM-kolmosen. Umar kohtaa seuraavalla kierroksella Englannin Joe Tyersin.

Tulokset la:

• 63,5kg Umar, Ismail - Kazemi, Sayed (NOR) 4-1
  • 80kg Bevan, Taylor (WAL) - Nystedt, Nikita 5-0
  • W66kg Kovalainen, Krista - Benmessahel, Fatia (FRA) 3-2

Ottelulistat ja tulokset

World Boxing Cup: Köln 2023 on uuden kansainvälisen nyrkkeilyliiton World boxingin uusi kilpailumuoto, jossa otellaan kuudessa naisten ja seitsämässä miesten painoluokassa. Eli olympiapainoluokissa. Ensimmäisen tapahtuman World Boxing on järjestänyt yhteistyössä Saksan Nyrkkeilyliiton kanssa. Mukana on 111 nyrkkeilijää 15 maasta, joista 11 on jo WB:n jäsenmaa: Australia, Kanada, Tanska, Englanti, Suomi, Saksa, Mongolia, Norja, Skotlanti, Ruotsi ja Wales. Lisäksi mukana ovat Kuuba, Ranska, Sveitsi sekä Refugee Team.