SNL kannanotto Ukrainan tilanteeseen

10.1.2023

Suomen Nyrkkeilyliiton hallitus tuomitsee jyrkästi Venäjän sotatoimet Ukrainassa.

Nyrkkeilyliitto tukee Suomen Olympiakomitean kannanottoa, jossa vaaditaan kansainvälistä urheiluliikettä sulkemaan venäläiset ja valkovenäläiset urheilijat ja toimihenkilöt pois kansainvälisistä tehtävistä tai tapahtumista.

Nyrkkeilyliitto ei lähetä urheilijoita Venäjällä tai Valko-Venäjällä järjestettäviin tapahtumiin. Lisäksi Nyrkkeilyliitto ei ota vastaan venäläis- eikä valkovenäläisnyrkkeilijöitä tai toimitsijoita Suomessa järjestettäviin nyrkkeilytapahtumiin.

Arvokilpailuihin ja olympiakarsintoihin osallistuvat suomalaiset nyrkkeilijät voivat otella Venäjää tai Valko-Venäjää edustavaa ottelija vastaan. Muissa kansainvälisissä turnauksissa suomalaiset nyrkkeilijät antavat luovutusvoiton (WO, Walk Over) kohdatessaan Venäjää tai Valko-Venäjää edustavan urheilijan.