Khataevilla voitokas Bundesligan debyytti

19.3.2017

Arslan Khataev debytoi voitokkaasti nyrkkeilyn Bundesligassa lauantaina Hampurissa. Khataev voitti kaikin tuomariäänin Hamburg Giantsin Kaan Yildlizin.

Boxteam Hanse Wismarin joukkueessa -60 sarjassa otteleva Khataev esiintyi edukseen hienossa nyrkkeilyillassa, Hän hallitsi ottelua jokaisessa erässä ja kuittasi myös vastustajan toisen erän kovan painostusyrityksen mainiosti. Tempon vaihtelut toisessa erässä sekä kolmannen erän näyttävät iskusarjat möyhensivät vastustajaa.

- Erittäin onnistunut ja itsevarma suoritus Arslanilta. Seuran päävalmentaja Sebastian Zbik oli myös erittäin tyytyväinen, valmentaja Karre Anttonen kertoi kehän ääreltä. Zbik on entinen WBC-liiton maailmanmestari.

- Seuraavaan otteluun on odotettavissa eri vastustaja Hampurilta, U22 EM-kisoista palaava Nenad Stancic on jo todennäköisesti mukana.

Khataevin joukkue hävisi illan ottelun kokonaisvoitoin 2-6, joten haaveet playoffpaikasta menivät.

Khataev jää Saksaan leirille ja ottelee toisen ottelunsa jo viikon kuluttua. jolloin hänen joukkueensa kohtaa jälleen Hamburg Giantsin, mutta tällä kertaa kotikehässä. Tämän jälkeen ohjelmassa on vielä 8.4. lohkoa johtavan BR Hertha Berliinin kohtaaminen vieraissa. Lohkojen voittajat ottelevat Bundesligan voitosta huhtikuun lopulla.

Kuvat:

Karre Anttonen, Arslan Khataev ja Sebastian Zbik BT Hanse Wismarin päävalmentaja (entinen WBC liiton maailmanmestari).

Arslan Khtaev uransa ensimmäisen Bundesligan-ottelun kehän vierellä ennen matsia.

Toni Flink / Olympiakomitean uutishuone