Suomen Nyrkkeilyliitto

Suomen Nyrkkeilyliiton tehtävänä on  toimia Suomessa rekisteröityjen nyrkkeilyä edistävien yhdistysten aatteellisena järjestönä, noudattaen niiden kansainvälisten kattojärjestöjen sääntöjä (kv. lajiliitot), joiden jäsen Liitto on. Liiton toiminnan perustana ovat liikunnan eettiset arvot ja urheilun reilun pelin periaatteet. Toiminnassa edistetään sukupuolten välistä tasa-arvoa.

Nyrkkeilyliiton tehtävänä on

• tehdä nyrkkeilyn alalla neuvonta-, valistus- ja koulutustyötä
  • myötävaikuttaa nyrkkeilyn edistämistä ja kehittämistä nyrkkeilytoiminnan laajenemiseksi ja jäsenseurojen toiminnan tehostamiseksi
  • laatia ja vahvistaa alansa kilpailu-, tuomari- ja ansiomerkkisäännöt
  • edustaa jäsenliittona kansainvälisiä lajiliittoja Suomessa ja valvoa sen sääntöjen ja määräysten noudattamista
  • hoitaa ja valvoa jäsenseurojensa ja niiden jäsenten kilpailutoimintaa Suomessa ja ulkomailla ja tarpeen tullen itse toimeenpanna kilpailuja sekä julhlia
  • edustaa ja tehdä tunnetuksi suomalaista nyrkkeilyurheilua ja valvoa lajin etuja ulkomailla.

Liittoa edustaa hallitus, joka toimii liiton toimeenpanevana elimenä hoitaen Liiton asiat lain, näiden sääntöjen ja Liiton kokoustn päätösten sekä kansainvälisten lajiliittojen sääntöjen mukaisesti.

Liiton hallitus kokoontuu noin kerran kuukaudessa. Kokousasiakirjat on luettavissa Liiton kotisivuilta allekirjoituksen jälkeen.

• Yhdenvertaisuus
  • Yksilön kunnioittaminen
  • Avoimuus ja rehellisyys
  • Tavoitteellisuus
  • Olemme nyrkkeilijää varten.
  • Ajamme suomalaisen nyrkkeilyurheilun etua ja innostamme lajimme pariin.
  • Menestyvä olympialaji
  • Vastuullinen ja johtava