Tietoa lisensseistä ja vakuutuksista

Suomen Nyrkkeilyliiton ja OP Vakuutus Oy:n tarjoaman lisenssivakuutuksen hankkiminen kannattaa!

Lisenssivakuutuskausi on 1.1.-31.12.2018.

Harrastelisenssi ja kuntonyrkkeilyvakuutus

Suomen Nyrkkeilyliiton harrastelisenssi on pakollinen nyrkkeilyn harrastajalle, joka ei kilpaile.

Harrastelisenssin hankkijalle vakuutukset eivät ole liiton puolelta pakollisia, mutta seura voi vaatia sitä harrastajalta.

Kuntonyrkkeilyvakuutus kattaa äkillisesti tapahtuvat vammat, jotka tapahtuvat nyrkkeilyharjoituksissa, harjoitusmatkoilla ja myös muissa lajinomaisissa harjoituksissa, kuten juoksulenkeillä! Kuntonyrkkeilyvakuutus ei kuitenkaan korvaa sparreissa tulleita vammoja vammoja, joten kontaktiharjoitteita (esim. sparri) tekeville suositellaa olympianyrkkeilyvakuutusta.

Harrastelisenssin hinta on 10 euroa.

Aikuisten kuntonyrkkeilyvakuutus on 18 euroa ja nuorten 12 euroa.
Aikuisten olympianyrkkeilyvakuutus on 189 euroa ja nuorten 112 euroa.

Kilpailulisenssi ja olympianyrkkeilyvakuutus

Kilpailulisenssi on pakollinen kaikille kilpanyrkkeilijöille ja se oikeuttaa myös toimimaan kilpailuissa valmentaja/kulma-avustajana ja/tai tuomarina.

Olympianyrkkeilyvakuutus kattaa äkillisesti tapahtuvat vammat, jotka tapahtuvat nyrkkeilyharjoituksissa, kilpailuissa, harjoitusmatkoilla ja myös muissa lajinomaisissa harjoituksissa, kuten juoksulenkeillä, otteluissa ja ottelumatkoilla.

Suosittelemme olympiavakuutuksen hankkimista myös vaikka et kilpaile, mutta harjoituksesi sisältävät kontaktia; sparraat tai teet pariharjoitteita. Suurin osa vammoistahan syntyy harjoituksissa! Olympianyrkkeilyvakuutyksen voi hankkia harrastevakuutuksella, jos tarkoitus ei ole kilpailla.

Kilpanyrkkeilijät voivat hankkia kilpailulisenssin myös ilman vakuutusta ja hankkia täyskontaktilajit kattavan vakuutuksen muualta.Tällöin kilpailupaikalla on aina ehdottomasti esitettävä todistus voimassaolevasta kilpanyrkkeilyottelut kattavasta vakuutuksesta.

Kilpailulisenssin hinta on 40 euroa.
Aikuisten olympianyrkkeilyvakuutus on 189 euroa ja nuorten 112 euroa.

Toimitsijalisenssi

Lisenssi on pakollinen tuomareille ja kulma-avustajille, mutta myös muut valmentajat voivat hankkia lisenssin harjoitustilanteita varten. Toimitsijalisenssi kuuluu Pohjolan Tuplaturvan alle. Tapaturmavakuutus korvaa vapaaehtoistyötä tekeville esimerkiksi valmennus- tai tuomarityötä tekeville sattuvat tapaturmat.

Toimitsijalisenssin hinta on 15 euroa.