Koulutus

Suomen Nyrkkeilyliitto tekee vuonna 2017 koulutusyhteistyötä muiden kamppailulajien kanssa. Erittäin tärkeitä koulutusten tarjoajia nyrkkeilyseuroille ovat myös liikunnan aluejärjestöt.

Juniorivalmennus

Nuorten juniorinyrkkeilijöiden vähäinen määrä on huolestuksen aihe suomalaisen nyrkkeilyn tulevaisuuden kannalta. Tämän vuoksi toivomme että seurat osallistuisivat sankoin joukoin I-tason junioriohjaajakoulutukseen, joka pidetään maalis- ja huhtikuussa 2016. II-tason junioriohjaajakoulutus järjestetään syksyllä 2016 ja siihen voi osallistua I-tason suorittaneet.

Kilpavalmennus

Käynnissä olevasta II-tason valmentajakoulutuksen viidestä osasta on yksi yleisosa ja lajiosa vielä jäljellä. Lajiosa tullaan pitämään heinäkuussa Solvallan urheiluopistolla avoimena, eli siihen voi osallistua myös muut valmentajat, jotka kaipaavat uusia virkkeitä.

Juhannuksen jälkeisellä viikolla Kisakeskuksessa pidetään perinteinen juniorileiri, jonka yhteydessä pidetään myös valmentajien teemakoulutus. Tarkemmat tiedot julkaistaan myöhemmin.

Tuomaritoiminta

Myös tuomarikoulutus pidetään juniorileirileirin yhteydessä kesäkuussa Kisakeskuksessa. Tuomarikoulutusta järjestetään myös seurojen tarpeen mukaan. Tuomari-, kuten muistakin koulutustarpeista voi ilmoittaa Nyrkkeilyliittoon.

Kuntonyrkkeily

Kuntonyrkkeilykoulutusta tullaan järjestämään huhtikuussa Turussa ja syksyllä jollakin toisella paikkakunnalla. Diplomikurssi pidetään loppuvuodesta. Tarkemmista aikatauluista tiedotetaan myöhemmin seurapostina ja Nyrkkeilyliiton nettisivuilla.

Muu koulutus

Pohjoisen alueen kiinnostusta koulutuksia kohtaan testataan pitämällä Ravintokoulutus Oulussa 18.-19. maaliskuuta.

Nyrkkeilyliiton omien ja kamppailulajien yhteisten koulutusten lisäksi liikunnan aluejärjestöt tarjoavat myös nyrkkeilyseuroille soveltuvaa koulutusta nyrkkeilyseuroille. Nyrkkeilyliitto suosittelee jäsenseuroilleen vahvaa osallistumista aluejärjestöjen koulutuksiin.