Seuratiedote SM-kilpailuista 2017 ja karsintajärjestelmästä

9.6.2016

Miesten ja naisten SM-kilpailut 2017 pidetään 21.-23. huhtikuuta Kirkkonummella. Kilpailut pidetään kolmipäiväisinä ja näin ollen kilpailuihin voi osallistua kahdeksan nyrkkeilijää per painoluokka.

Sääntöjen mukaan vuonna 2017 miesten ja naisten kilpailuihin saavat osallistua nyrkkeilijät, jotka ovat täyttäneet 18 vuotta. SM-kilpailuihin saavat osallistua nyrkkeilijät, jotka täyttävät 18 vuotta viimeistään 20.4.2017. Yläikäraja vuonna 2017 on 40 vuotta, ja näin ollen SM-kilpailuihin saavat osallistua nyrkkeilijät, jotka täyttävät 41 vuotta aikaisintaan 24.4.2017.

Ohessa on seuratiedote SM-kilpailujen karsintajärjestelmästä. SM-paikat jaetaan tammikuun 2017 lopulla julkaistavan SM-rankingin ja maaliskuussa pidettävän SM-karsintaturnauksen perusteella.

Rankingperusteena ovat syksyn 2016 ja alkuvuoden 2017 kilpailumenestys ja aktiivisuus. Erityistä painoarvoa annetaan menestymiselle kansallisille ja kansainvälisille kilpailuille, jotka ovat turnausmuotoisia. Kolmipäiväisiä turnauksia Suomessa ennen SM-kilpailuja on syyskuussa 2016 Rovaniemellä (Ruskaturnaus) ja tammikuussa 2017 Turussa (TUL-turnaus).

SM-rankinglistalle voidaan valita vain nyrkkeilijöitä, jotka ovat syksyn 2016 ja alkuvuoden 2017 aikana osallistuneet vähintään kolmiin kilpailuihin.  Myös SM-karsintaturnaukseen voivat osallistua vain nyrkkeilijät, jotka ovat kauden aikana osallistuneet vähintään kolmiin kilpailuihin.

Syksyn 2016 kevään 2017 kilpailukalenterit löytyvät Nyrkkeilyliiton nettisivuilta osoitteesta http://www.nyrkkeilyliitto.com/kansallinen-kilpailu-ja-leiritoi/kilpailukalenteri/.