Joni Turunen nimitetty Suomen Nyrkkeilyliiton nuorten olympiavalmentajaksi

20.2.2019

Joni Turunen (42) on nimitetty Suomen Nyrkkeilyliiton nuorten olympiavalmentajaksi (NOV), hän aloittaa tehtävässään 25.2.2019.

Turunen on suorittanut liikunnanohjauksen perustutkinnon ja kansainvälisen lajiliitto AIBA:n yhden tähden valmentajasertifikaatin. Turusella on vahva huippu-urheilutausta, kovimmat saavutukset ovat nuorten ja sotilaiden maailmanmestaruus, sekä yleisen sarjan kaksi MM-pronssia. Lisäksi hän edusti Suomea vuonna 2000 Sydneyn olympialaisissa. Kilpailu-uran jälkeen hän on toiminut valmentajana, valmentaen mm. edustusurheilijoitamme Krenar Aliuta ja Ilari Kujalaa.

• Olen innoissani saadessamme Jonin mukaan tukemaan huippu-urheilijoidemme valmistautumista kohti Tokion olympialaisia. Hänen omakohtainen kokemuksensa huippu-urheilusta ja hyvät näytöt tuloksellisesta valmentamisesta antavat erinomaiset edellytykset toimia tässä tehtävässä, toteaa Nyrkkeilyliiton päävalmentaja Jarkko Pitkänen.

Lisätietoja:

Jarkko Pitkänen