Nuorisovaliokunnan toimikausi on päättymässä ja Nyrkkeilyliitto hakee jäseniä kaudelle 2020 - 2021. Hakemukset 30.11. mennessä liiton sähköpostiin info@finbox.fi.
Liiton johtokunta on työstänyt strategiaa vuosille 2020-2024. Seuroilla ja lajin harrastajilla on mahdollisuus osallistua strategian viimeistelyyn etäyhteyden kautta ennen sen hyväksyttämistä liiton syyskokouksessa. Strategialuonnosta esittelevät 23.10.2019 klo 17:00 alkaen liiton puheenjohtaja Henrik Tavio ja toiminnanjohtaja Marko Laine.
Suomesta edustamassa ovat Joona Roth sekä Krenar Aliu. Valmentajana Ville Hukkanen.
Kamppailulajien yhteinen Koutsi ei kiusaa -seminaari keräsi yli 30 kiinnostunutta kuulijaa ja keskustelijaa.
Nyrkkeilijä Mira Potkonen on iskenyt pronssia Venäjän Ulan-Udessa käytävissä MM-kilpailuissa. Potkonen kärsi 4-1 hajaäänitappion semifinaalissa Kiinan Cong Wangille.
Nyrkkeilijä Arslan Khataev on valittu Suomen lähettilääksi vuoden 2019 Euroopan ammattitaitoviikolle (14. – 18. lokakuuta). Suomen EU puheenjohtajuuden myötä ammattiviikon päätapahtuma järjestetään tänä vuonna Suomessa.
Aiheina tällä kertaa mm. Nyrkkeilyliiton strategian päivittäminen, Kamppailulajien yhteinen Koutsi ei kiusaa -seminaari sekä Tapanilan Erän Tähtimerkki.
Johtokunta on päivittämässä liiton strategiaa ja kaipaa seuroilta kommentteja.
Euroopan mestarit Elina Gustafsson ja Mira Potkonen osallistuvat 3.-13. lokakuuta Ulan-Udesssa käytäviin naisten 11. MM-nyrkkeilyihin. Etelä-Siperiassa iskettäviin MM-kilpailuihin osallistuu kaikkiaan 224 nyrkkeilijää 57 maasta.
Naisten MM-kilpailut Venäjällä starttaavat tostaina 3.10. Suomen joukkue on jo kotiutunut Ulan Uden kisaympäristöön odottamaan ensimmäisiä otteluita. Finaalit tullaan otelemaan 13.10. Suomen joukkue vasemmalta oikealle: Joni Turunen, Maarit Teuronen, Askar Sarsenbayev, Mira Potkonen, Elina Gustafsson, Riku Niemi (fysio) sekä Rauno Elokiuru (lääkäri).