Kamppailulajit päättivät vastata myöntävästi, kun Olympiakomitea ilmoitti osallistuvansa tämän vuoden Helsinki Pride –kulkueeseen haastamalla lajit mukaan olympialipun alle.
Olympiakomitean kevätkokouksessa 19.6.2018, jaettiin uuden ansiomerkkijärjestelmän mukaisesti ansiomerkkejä kaikkiaan 50 henkilölle urheilullisista saavutuksista tai pitkäaikaisesta toiminnasta olympialiikkeen parissa. Mukana saajien joukossa oli tuore Euroopan mestari ja 2016 olympiapronssimitalisti Mira Potkonen. Suuret onnittelut!
SNL:n aluelerit pidetään 3.-5. elokuuta Vuokatissa ja 4.-5. elokuuta Raaseporin Kisakeskuksessa. Valmentajina toimivat Esa Hukkanen (Vuokatti) ja Kari Korhonen (Kisakeskus).
Ensi viikolla Kisakeskuksessa järjestetään kuntonyrkkeilyohjaajien perus- ja täydennyskurssi, Uusia ideoita nyrkkeilyharjoituksiin-koulutus ja kilpanyrkkeilyvalmennuksen pikakurssi.
Suomen Nyrkkeilyliiton kilpailukalenteri 2019 on julkaistu.
Mira Potkonen ja Elina Gustafsson iskivät molemmat Euroopan mestaruuden!!!! Mira kaatoi kovassa kamppailussa Venäjän Anastasia Belayakovan tuomariäänin 3-2 ja Elina kukisti myös kovassa ottelussa Venäjän Yaroslava Yakushinan tuomariäänin 4-1!
Euroopan mestaruuskilpailuissa Sofiassa nyrkkeilijät Mira Potkonen ja Elina Gustafsson jatkoivat hyviä otteitaan. Lauantain puolivälierissä Potkonen ja Gustafsson iskivät kumpikin mitaleille varmistettuaan paikat ensi vuoden Euroopan Kilpailuihin jo avausotteluissaan.
SNL:n johtokunnan puheenjohtaja Tomi Korpinen on ilmoittanut jättävänsä tehtävän tämän kauden jälkeen. Liitolle valitaan uusi puheenjohtaja syksyn liittokokouksessa. Jäsenseurojen on lähetettävä henkilövalintaehdotukset liittojohtokunnalle 31.8.2018 mennessä.
Aiheena mm. puheenjohtaja Korpisen jatkosuunnitelmat sekä uudistuva kilpailukirjojen käsittely. Tulostathan tämän tiedotteen myös muiden seuranne jäsenten nähtäväksi!
Suomen Nyrkkeilyliitto järjestää yhteistyössä Oulun Kamppailuklubin kanssa koulutusviikonlopun Oulussa 14.-15. heinäkuuta 2018. Ohjelmassa on kilpanyrkkeilyn valmentajakoulutus ja kuntonyrkkeilyohjaajien perus- ja täydennyskurssi.