Hyvää alkanutta syksyä kaikille nyrkkeilyn parissa toimiville. Olemme saaneet nauttia pitkin vuotta suomalaisten erinomaisesta menestyksestä kehän sisäpuolella. Toivottavasti upeat saavutukset kannustavat kaikkia jatkamaan arvokasta työtään nyrkkeilyn parissa.
Suomen Nyrkkeilyliitto järjestää avoimen kamppailulajien II-tason valmentajakoulutuksen nyrkkeilylajiosan 14.-16. lokakuuta Solvallan Urheiluopistolla Espoon Nuuksiossa. Kouluttajana toimii Suomen päävalmentaja Jarkko Pitkänen.
Yhdistysrekisteriä ylläpitävä Patentti- ja rekisterihallitus (PRH) poistaa rekisteristä toimintansa lopettaneita yhdistyksiä. Poistouhan alla on noin 40 000 yhdistystä eri puolilta Suomea. Näiltä yhdistyksiltä ei ole tullut ilmoitusta yhdistysrekisteriin vuoden 1995 jälkeen.
Suomen A-juniorimaajoukkue iski viiden nyrkkeilijän voimin kovatasoisessa Klitschko-turnauksessa Ukrainassa. Turnaukseen osallistui 127 nyrkkeilijää yli 20 maasta. Suomi oli kilpailujen ainoa länsieurooppalainen maa.
Nyrkkeilyliiton toimisto ei palvele torstaina 8. syyskuuta 2016 johtuen liiton työntekijöiden palavereista. Sähköpostia luetaan ja vastataan mahdollisuuksien mukaan.
Kaksipäiväinen II-tason tuomarikoulutus on uusille tuomareille ja tuomarikortin uusioille.
Lisenssivakuutuskausi on aina vuosittain 1.9. -31.8. Uuden lisenssivakuutuksen voi ostaa 29.8. alkaen. Lisenssivakuutus astuu voimaan kuitenkin vasta 1.9.2016.
II-tason junioriohjaajakoulutus järjestetään syksyllä 2016. Lähijaksot pidetään Varalan Urheiluopistolla Tampereella 14.-16. lokakuuta ja 18.-20. marraskuuta.
Suomalaisnyrkkeilijät Santeri Laine (75 kg) ja Antti Lehmusvirpi (+91 kg) osallistuivat 24.-27. elokuuta Frankfurtissa iskettävään A-junioreiden Brandenburg Cup-kalenteriturnaukseen.
Nyrkkeilyliiton päävalmentaja Jarkko Pitkäsen mukaan Suomen ensimmäinen lajin olympiamitali 24:een vuoteen nosti esille ymmärrettävästi suuria tunteita. Pitkäsenkin mukaan Mira Potkosen menestys on monen asian summa ja taipaleesta palkintokorokkeelle Riossa on suomalaisella nyrkkeilyllä paljon opittavaa.