Suomen Nyrkkeilyliitto ry:n johtokunta on kokouksessaan 14.12.2016 päättänyt kuulla sidosryhmiä ammattinyrkkeilyn ja muiden kamppailulajien osallistumisesta AIBA alaiseen nyrkkeilyn osallistumisesta.
Kansainvälinen nyrkkeilyliitto AIBA on julkistanut joulukuun 5. päivätyllä kirjeellä muutoksia AIBA Teknisiin sääntöihin ja AOB Kilpailusääntöihin.
Perinteinen Ruotsi-Suomi-nyrkkeilymaaottelu 10. joulukuuta Trollhättanissa Ruotsissa päättyi Suomen voittoon otteluvoitoin 5-3.
Perinteinen Ruotsi-Suomi-nyrkkeilymaaottelu pidetään tulevana lauantaina 10. joulukuuta kello 17.00 Trollhättanissa (Arena Älvhögsborg). Maaottelussa isketään yhdeksän ottelua.
Liettuan Tauragessa lauantaina 3. joulukuuta pidetyssä miesten Liettua-Suomi-maaottelussa isäntämaa oli parempi otteluvoitoin 5-3.
Valmentaja työskentelee pääkaupunkiseudulla vastaten ensisijaisesti tukiurheilijoiden päivittäisvalmennuksesta. Valmentaja toimii Nyrkkeilyliiton valmennusjohdon alaisuudessa ja tehtävät painottuvat valmennustyöhön paikallisesti sekä valmennusryhmän kilpailuttamiseen ja valmentajien osaamisen tukemiseen.
Suomi osallistui A-junioreiden maailmanmestaruuskilpailuihin Pietarissa suurella ja iskukykyisellä joukkueella. Kaikkien suomalaisnyrkkeilijöiden tie katkesi jo kuitenkin ennen puolivälierävaihetta. Hyvistä suorituksista huolimatta kilpailut osoittivat, että huipputasolla marginaalit ovat pienet ja voitot tiukassa.
Mira Potkonen saavutti keskiviikkona nyrkkeilyn EM-hopeaa 60 kg sarjassa. 36-vuotias Tampereen Voimailuseuran Maarit Teurosen valmentama nyrkkeilijä hävisi finaalissa Venäjän Daria Abramovalle Bulgarian Sofiassa.
Rion olympiapronssimitalisti Mira Potkonen raivasi tiensä huomisiin Bulgarian Sofiassa pidettävien Euroopan mestaruuskilpailujen loppuotteluihin. Potkonen kukisti välierissä Englannin Sandy Ryanin kaikin tuomariäänin 3-0.
Tämän vuoden MM- ja olympiamitalisti Mira Potkonen ottelee Euroopan mestaruuskilpailujen välierissä tiistaina 22. marraskuuta. Yle näyttää Potkosen EM-välierän Englannin Sandy Ryania vastaan suorana lähetyksenä.