Nyrkkeilyliitto on sitoutunut urheiluyhteisön yhteiseen vastuullisuusohjelmaan. Määrittääksen yksityiskohtaisemmin, mitä vastuullisuus Nyrkkeilyliitossa tarkoittaa, johtokunta on hyväksynyt yhteiseen vastuullisuusohjelmaan perustuvan oman ohjelman. Ohjelma astuu voimaan vuoden 2021 alusta.
Kaipaatko apua, tukea ja ideoita seuran kehittämiseen? Ilmoittaudu mukaan seurawebinaariin! Suomen Olympiakomitean yhdessä lajiliittojen kanssa hallinnoimat Tähtiseurat ovat laatuseuroja. Ennen nämä seurat olivat Sinettiseuroja. Uudistuksen myötä seura voi hakea tunnustusta lasten, aikuisten tai kilpaurheilun toiminnasta. Tunnustuksen myötä seuran imago kasvaa. Kaikista tärkeintä on kuitenkin se, että toimintaa kokoajan kehitetään ja tarkkaillaan erilaisten työkalujen kautta. Lisäksi seurat pääsevät mukaan verkostoon, jossa saa tukea ja apua asiantuntijoilta ja muilta seuroilta.
Nyrkkeilyn A- ja B-nuorten vuoden 2020 Suomen mestaruudet ratkotaan 31.10. – 1.11.2020 Vantaan Tikkurilassa. Vallitsevan koronatilanteen ja siitä johtuvien rajoitusten takia, joudutaan kisatapahtuma järjestämään poikkeusjärjestelyin - kisaisäntä Ylä-Tikkurilan Kipinä panostaa turvamääräysten noudattamiseen erityisen suurella tarkkuudella. Vantaan kaupunki on hyväksynyt kisojen tartuntatautisuunnitelman.
Terveyden ja hyvinvoinnin laitos pohtii tällä hetkellä yhdessä sosiaali- ja terveysministeriön sekä opetus- ja kulttuuriministeriön kanssa, miten panna käytäntöön hallituksen antama suositus korona-ajan harrastetoimintaan ja joukkueurheiluun. Julkisuudessa on esitetty näkemyksiä, että kamppailulajit kuuluisivat korkean riskin lajeihin.
Harjoituksiin saa osallistua kerralla korkeintaan 50 henkeä turvaetäisyys huomioiden. Mitä pienempänä harjoitusryhmät pidetään, sitä parempi. Ohjeistus voi muuttua lyhyelläkin varoitusajalla. Seuraa liiton ja viranomaisten viestintää. Toimitaan vastuullisesti ja pidetään tauti kurissa. Tämä on liiton suositus. Vastuu harjoitustoiminnasta on seuralla.
Hae vuoden 2020 seurapalkintoja – urheiluseuroja palkitaan tänä vuonna kolmessa kategoriassa! Avaa juttu nähdäksesi koko uutinen
Suomen Nyrkkeilyliiton ylimääräinen liittokokous pidetään lauantaina 10.10.2020 klo 10:00 alkaen Sporttitalossa (Valimotie 10, 00380 Helsinki), 5. kerroksen Sinisessä aulassa. Valtakirjojen tarkastus alkaa klo 9:30.
Suomen Nyrkkeilyliitto ry:n syysliittokokous järjestetään 22.11.2020 Helsingissä. Asialista, materiaalit sekä tarkemmat tiedot paikasta ja ajasta julkaistaan myöhemmin.
SNL järjestää II-tason tuomarikoulutuksen Helsingissä lokakuussa.