Opetus- ja kulttuuriministeriö on avannut avustushaun urheiluseuroille toiminnan jatkumisen turvaamiseksi koronapandemian aikana. Avustuksen kohteena on lasten ja nuorten tavoitteellinen, kilpa- ja huippu-urheiluun tähtäävä toiminta urheiluseuroissa. Urheiluseurat voivat hakea avustusta koronapandemian aiheuttamien kustannusten ja tappioiden kattamiseen aikavälillä 1.6. 2020 - 31.1.2021. Hakuaika on auki 13.2.2021 klo 16:15 saakka. Lisätietoja OKM:n verkkosivuilta
Kamppailulajien yhteinen kurinpitovaliokunta on asettanut nyrkkeilijä Jose Markin Antidopingasioiden valvontalautakunnan suosituksen mukaisesti neljän vuoden urheilun toimintakieltoon urheilussa kiellettyjen lääkeaineiden, klostebolin ja meldoniumin, käytöstä. Jose Markki antoi positiivisen dopingnäytteen kilpailun ulkopuolella tehdyssä testissä 17.12.2019. Toimintakielto on voimassa 24.2.2024 saakka.
Nyrkkeilyliiton toimintasuunnitelmaan mukaisesti olemme uudistamassaliiton visuaalista ilmettä. Johtokunta on päättänyt järjestää mielipidekyselyn lisenssinhaltijoille liiton mahdollisesta uudesta logosta. Katso vaihtoehdot oheisesta liitetiedostosta, käytä ääntäsi! Arvomme kaikkien vastaajien kesken 3 paria Top Ten -hanskoja.
Haemme Suomen Nyrkkeilyliiton valiokuntiin jäseniä vuodelle 2021. Valiokunnat työskentelevät itsenäisesti oman tehtävänkuvansa ja tavoitteidensa mukaisesti. Valiokunnat tekevät tehtävänkuvaansa kuuluvissa asioissa esityksiä hallitukselle. Pyydämme valiokuntatoiminnasta kiinnostuneita lähettämään vapaamuotoisen hakemuksen 10.1.2021 mennessä sähköpostilla osoitteeseen info@finbox.fi, aihekenttään otsikoksi ”Valiokuntahaku”.
Kamppailulajien yhteisen yhdenvertaisuussuunnitelman mukainen yhdenvertaisuuskyselyn tulokset ovat valmistuneet. Kiitos kaikille vastanneille! Nyrkkeilyssä yhdenvertaisuus toteutuu hienosti, mutta työtä on edelleen tehtävä.
Vuoden 2021 lisenssit ja vakuutukset on nyt myynnissä Suomisport palvelussa. Osta omasi jo tänään!
AIBA:n kongressissa 12.-13.12.2020 lajiliiton uudeksi presidentiksi valittiin venäläinen Umar Kremlev. Kongressissa hyväksyttiin myös AIBA:lle uudet säännöt.
Toimintasuunnitelman mukaisesti liitto järjesti marraskuussa viestintäkyselyn. Sähköinen kysely lähetettiin kaikille lisenssinhaltijoille. Vastauksia tuli 294 kpl, suuret kiitokset kaikille vastanneille. Nyrkkeilyliiton viestintä sai yleisarvosanaksi 4,31 (asteikko 1 – 6).
Kamppailulajien yhteiset ohjeet seuraharjoitteluun 10.12.2020 alkaen Tämä on liiton suositus. Vastuu harjoitustoiminnasta on seuralla. Noudata oman sairaanhoitopiirisi ja kuntasi ohjeita ja suosituksia. Toimitaan vastuullisesti ja pidetään tauti kurissa. huomioittehan, että ryhmäkokosuosituksesta on luovuttu koska alueittain annetaan omia ohjeita ja määräyksiä. Muistutamme että jokaisen tulee seurata alueviranomaisten ja kuntien tiedotusta.
Koulutus järjestetään yhteistyössä Varalan Urheiluopiston sekä Suomen Taekwondoliiton, Suomen ITF Taekwon-Do:n, Nyrkkeilyliiton, Muaythailiiton, Potkunyrkkeilyliiton ja Karateliiton kanssa.