Liiton toimisto on suljettuna 1.-21.7.2019. Toimiston ollessa suljettuna, kiireellisissä tapauksissa voi ottaa yhteyttä päivystäviin henkilöihin.
Noora Kokkonen (37) on nimitetty Suomen Nyrkkeilyliiton liittosihteeriksi ja hän aloittaa tehtävässään 22.7.2019. Kokkonen on suorittanut sihteerin ammattitutkinnon ja omaa vahvan työkokemuksen vastaavista monipuolisista tehtävistä. Vapaa-ajallaan hänen harrastuksiinsa kuuluvat mm. nyrkkeily, moottoripyöräily sekä kuorolaulu. - Noorasta saamme osaavan tiimipelurin työyhteisöömme. Uskon, että hänen avullaan pystymme myös kehittämään liiton toimiston työtapoja ja parantamaan edelleen asiakaspalvelua. Lisäksi haluan kiittää Miika Forsströmiä hänen työpanoksestaan suomalaisen nyrkkeilyn hyväksi ja toivottaa hänelle menestystä uusissa haasteissaan, toteaa Nyrkkeilyliiton toiminnanjohtaja Marko Laine.
”Yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta heidän sukupuolestaan, iästään, etnisestä tai kansallisesta alkuperästään, kansalaisuudestaan, kielestään, uskonnostaan ja vakaumuksestaan, mielipiteestään, vammastaan, terveydentilastaan, seksuaalisesta suuntautumisestaan tai muusta henkilöön liittyvästä syystä.” Kamppailulajien yhdenvertaisuussuunnitelma 2018-2019
Nyrkkeilyliiton johtokunnan jäsenet ovat kaikki suorittaneet Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen. Liitto edellyttää myös työntekijöiltään ja tukiurheilijoiltaan verkkokoulutuksen suorittamista. Nyrkkeilyliiton johtokunta haastaa Aikido-, Judo-, Karate-, Miekkailu- ja 5-ottelu-, Painonnosto- ja Taekwondoliiton johtokunnat/hallitukset suorittamaan Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen.
Nyrkkeilyliiton koulutuskalenterissa on avattu ilmoittatumiset kesäkuun II-tason tuomarikurssille, elokuun kuntonyrkkeilyohjaajien perus- ja täydennyskurssille, sekä elo-syyskuun vaihteen tuomariseminaariin.
Kansainvälisen Olympiakomitean, IOC:n johtoryhmä on antanut päätösesityksen nyrkkeilyn säilyttämiseksi olympialajina Tokion kisoissa ensi vuonna. AIBA:n tunnustaminen esitetään keskeytettäväksi.
Nyrkkeilyn Euroopan mestari Mira Potkonen on iskenyt sarjan 60 kiloa turnausvoiton Espanjan Castellon de le Planassa käytävässä Boxam-turnauksessa. Tampereen Voimailuseuran nyrkkeilijä otti jo kevään toisen turnausvoittonsa SM- ja PM -tittelien lisäksi. Kesäkuun Euroopan Kilpailuihin valmistautuva Potkonen on hyvässä iskussa tässä kohtaa kautta.
Suomen Nyrkkeilyliiton valmennusvaliokunta on nimennyt joukkueet B- ja A-junioreiden Euroopan mestaruuskilpailuihin 2019.
Nyrkkeilyn Suomen mestaruuskilpailujen välierät ja loppuottelut iskettiin 11.-12.5. Töölön Kisahallissa.
Nyrkkeilyn Suomen mestaruuskilpailujen 2019 välierät isketään lauantaina 11.5. ja finaalit sunnuntaina 12.5. Molempina päivinä ottelutilaisuudet alkavat Töölön Kisahallissa kello 13.00 ja 17.30.