Aiheina tällä kertaa mm. uuden liittosihteerimme esittäytyminen, Puhtaasti paras-haaste sekä #Seurasydän-kampanja. Seuraesittelyssä Turun Jyry. Huomioittehan, että seurojen esitykset syysliittokokoukseen (myös henkilöesitykset) lähetettävä liiton toimistoon 31.8. mennessä!
Suomen Nyrkkeilyliiton päävalmentaja Jarkko Pitkänen on irtisanoutunut tehtävästään ja lopettaa 30.9.2019. Nyrkkeilyliitto aloittaa uuden henkilön rekrytointiprosessin lähiaikoina.
Aiheina tällä kertaa mm. Tähtiseuratoiminta ja johtokunnan kokouspöytäkirjojen julkisuus. Seuraesittelyssä Kiimingin Nyrkkeilykerho.
Laki lasten kanssa vapaaehtoistyötä tekevien rikostaustan selvittämisestä (148/2014) antaa tietyin edellytyksin toiminnan järjestäjälle mahdollisuuden selvittää vapaaehtoisen rikostaustan. Nyrkkeilyliitto on laatinut toimintaohjeen häirintätapausten ennaltaehkäisemiksi ja käsittelyyn. Suomen Nyrkkeilyliitto suosittelee jäsenseuroja tekemään toimintaohjeistuksen, joka koskee alaikäisten kanssa toimivien rikostaustojen selvittämistä, alaikäisten koskemattomuutta turvaaviksi toimiksi.
Liiton toimisto on suljettuna 1.-21.7.2019. Toimiston ollessa suljettuna, kiireellisissä tapauksissa voi ottaa yhteyttä päivystäviin henkilöihin.
Noora Kokkonen (37) on nimitetty Suomen Nyrkkeilyliiton liittosihteeriksi ja hän aloittaa tehtävässään 22.7.2019. Kokkonen on suorittanut sihteerin ammattitutkinnon ja omaa vahvan työkokemuksen vastaavista monipuolisista tehtävistä. Vapaa-ajallaan hänen harrastuksiinsa kuuluvat mm. nyrkkeily, moottoripyöräily sekä kuorolaulu. - Noorasta saamme osaavan tiimipelurin työyhteisöömme. Uskon, että hänen avullaan pystymme myös kehittämään liiton toimiston työtapoja ja parantamaan edelleen asiakaspalvelua. Lisäksi haluan kiittää Miika Forsströmiä hänen työpanoksestaan suomalaisen nyrkkeilyn hyväksi ja toivottaa hänelle menestystä uusissa haasteissaan, toteaa Nyrkkeilyliiton toiminnanjohtaja Marko Laine.
”Yhdenvertaisuusperiaatteen mukaisesti kaikki ihmiset ovat samanarvoisia riippumatta heidän sukupuolestaan, iästään, etnisestä tai kansallisesta alkuperästään, kansalaisuudestaan, kielestään, uskonnostaan ja vakaumuksestaan, mielipiteestään, vammastaan, terveydentilastaan, seksuaalisesta suuntautumisestaan tai muusta henkilöön liittyvästä syystä.” Kamppailulajien yhdenvertaisuussuunnitelma 2018-2019
Nyrkkeilyliiton johtokunnan jäsenet ovat kaikki suorittaneet Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen. Liitto edellyttää myös työntekijöiltään ja tukiurheilijoiltaan verkkokoulutuksen suorittamista. Nyrkkeilyliiton johtokunta haastaa Aikido-, Judo-, Karate-, Miekkailu- ja 5-ottelu-, Painonnosto- ja Taekwondoliiton johtokunnat/hallitukset suorittamaan Puhtaasti paras -verkkokoulutuksen.
Nyrkkeilyliiton koulutuskalenterissa on avattu ilmoittatumiset kesäkuun II-tason tuomarikurssille, elokuun kuntonyrkkeilyohjaajien perus- ja täydennyskurssille, sekä elo-syyskuun vaihteen tuomariseminaariin.
Kansainvälisen Olympiakomitean, IOC:n johtoryhmä on antanut päätösesityksen nyrkkeilyn säilyttämiseksi olympialajina Tokion kisoissa ensi vuonna. AIBA:n tunnustaminen esitetään keskeytettäväksi.