Nyrkkeilyssä olympialaisiin selvitti tiensä myös Suomen Kalle Kallioinen.Nuorten olympialaisten ainoassa karsintakilpailuissa, A-junioreiden MM-kilpailuissa huhtikuussa Kallioinen sijoittui seitsemänneksi ja pääsi mukaan olympialaisiin.
Kankaanpääläisnyrkkeilijä Matti Koota iski ensimmäisenä suomalaisnyrkkeilijänä miesten Euroopan Unionin mestaruuskilpailujen hopeamitalin. Edellinen ja ainoa suomalaisen miesnyrkkeilijän saavuttama EU-mitali on vuodelta 2003, kun Joni Turunen saavutti pronssia Strasbourgista historian ensimmäisistä EU-mestaruuskilpailuista.
Matti Koota otteli voiton sarjassa 56kg Bulgarian Stefan Ivanovista tuomariäänin 2-1 miesten nyrkkeilyn EU-mestaruuskilpailuissa Sofiassa. Koota ottelee näin huomenna, lauantaina 16.8, klo. 15 alkavassa finaalitilaisuudessa. Vastaan asettuu Moldovan Veaceslav Gojan.
Koulutustarjontaa monipuolisesti!
Suomen Nyrkkeilyliitton hallituksen jäsen Henrik Tavio toimii EUBC:n kutsumana teknisenä valvojana (ITO- International Technical Official) miesten EU-kilpailuissa 7-17.8.2014 Sofiassa, Bulgariassa.
Suomen Nyrkkeilyliitto ry:n toimisto on kiinni 12.7-3.8.2014. Palvelemme jälleen normaalisti 4.8.2014 alkaen. Hyvää kesää!